نمایندگان مجلس آمریکا خواستار پاسخگویی ایلان ماسک درباره ارتباطش با دولت چین شدند - تکفارس 
نمایندگان مجلس آمریکا خواستار پاسخگویی ایلان ماسک درباره ارتباطش با دولت چین شدند - تکفارس 

نمایندگان مجلس آمریکا خواستار پاسخگویی ایلان ماسک درباره ارتباطش با دولت چین شدند

افشین نوری
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 18:16
ایلان ماسک توییتر

در حالیکه هنوز چند ماه از خرید توییتر توسط ایلان ماسک نمی‌گذرد نمایندگان مجلس آمریکا نسبت به وضعیت این شرکت بسیار نگران هستند و خواستار پاسخگویی ماسک در این زمینه هستند. 

در همین راستا، سه نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا سوالاتی درباره دستکاری احتمالی در محتواهای توییتر در جریان اعتراضات اخیر چین شدند. ‌این نمایندگان معتقدند که توییتر نتوانسته با کمپینی که ظاهرا از سوی دولت چین در شبکه اجتماعی توییتر برای دستکاری اخبار تظاهرات هدایت می‌شد مقابله کند. 

نمایندگان آمریکا می‌خواهند بدانند که تغییرات ایجاد شده در توییتر چه تاثیری روی رفتار دولت چین در شبکه توییتر گذاشته است و چگونه کمپین این کشور در طول این مدت در شبکه‌های اجتماعی عمل کرده است.  

قانونگذاران آمریکایی نگران هستند مبادا تغییرات اخیر در توییتر به نفع دولت چین تمام شود و به نظر آن‌ها اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد امنیت ملی آمریکا در معرض تهدید قرار خواهد گرفت و باید برای مقابله با آن کاری کرد. 

ماسک هنوز پاسخی به این سوالات نداده است و ما نمی‌دانیم‌ که واکنش او به این سوالات چه خواهد بود. او اخیرا پاسخ یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه سنای آمریکا را بی‌پاسخ گذاشته بود و باید ببینیم این بار چه اتفاقی می‌افتد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید