هزینه اشتراک توییتر بلو در آی او اس به ۱۱ دلار افزایش یافت - تکفارس 
هزینه اشتراک توییتر بلو در آی او اس به ۱۱ دلار افزایش یافت - تکفارس 

هزینه اشتراک توییتر بلو در آی او اس به ۱۱ دلار افزایش یافت

مهدی حلوائی
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 16:38
توییتر

بر اساس گزارش خبرگزاری The Information، کاربران سیستم‌عامل آی او اس برای خرید اشتراک بلو از داخل اپلیکیشن توییتر باید مبلغ ۱۱ دلار را بپردازند اما هزینه‌ی این اشتراک در صورت خرید از نسخه‌ی وب توییتر تنها ۷ دلار خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که علت اصلی این موضوع، کارمزد ۳۰ درصدی اپل از خریدهای درون‌برنامه‌ای است.

ایلان ماسک در ماه نوامبر از کارمزد ۳۰ درصدی اپل انتقاد و اعلام کرد که این شرکت او را به حذف توییتر از فروشگاه اپ استور تهدید کرده است. با این وجود، مدیر عامل توییتر چند روز بعد پس از گفت‌وگویی با تیم کوک ادعا کرد که موضوع یادشده تنها یک سوءتفاهم بوده و در واقع اپل هرگز قصد حذف توییتر از اپ استور را نداشته است.

اپل در سال ۲۰۲۱ پس از مواجه با انتقادهای فراوان نسبت به کارمزد یادشده سرانجام اعلام کرد که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها امکان ارائه‌ی سیستم‌های پرداختی شخص ثالث به کاربران را می‌دهد. با این وجود هنوز به طور دقیق مشخص نیست که مدیر عامل این شرکت با ایلان ماسک در خصوص عرضه‌ی توییتر بلو خارج از اپ استور صحبت کرده باشد.

توییتر در اوایل ماه نوامبر اشتراک بلو را با قیمت ۸ دلار در دسترس کاربران قرار داد اما پس از چند روز به دلیل افزایش حساب‌های جعلی، آن را از دسترس خارج کرد. قرار است که نسخه‌ی جدید این اشتراک برای مقابله با مشکل حساب‌های جعلی، تیک تایید هویت را در سه رنگ طلایی (برای شرکت‌ها)، خاکستری (برای نهادهای دولتی) و آبی (برای کاربران عادی) ارائه کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید