قابلیت جدید اندروید اجازه استفاده از بلوتوث و وای‌فای در حالت پرواز روشن را می دهد - تکفارس 
قابلیت جدید اندروید اجازه استفاده از بلوتوث و وای‌فای در حالت پرواز روشن را می دهد - تکفارس 

قابلیت جدید اندروید اجازه استفاده از بلوتوث و وای‌فای در حالت پرواز روشن را می دهد

افشین نوری
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 10:16
قابلیت جدید اندروید اجازه استفاده از بلوتوث و وای‌فای در حالت پرواز روشن را می دهد - تکفارس 

گوگل قابلیت جدیدی برای گوشی‌های اندرویدی ارائه کرده است که به کاربران اجازه خواهد داد تا در حالت پرواز روشن، از بلوتوث و وای‌فای استفاده کنند. 

گوگل قبلا قابلیت مشابهی برای روشن نگه داشتن بلوتوث در حالت پرواز روشن در ایربادها و ساعت‌های هوشمند ارائه کرده بود و حالا آن را برای گوشی‌های اندرویدی عرضه کرده است. این قابلیت بسیار مفید و سودمندی خواهد بود و به کاربران اجازه خواهد داد تا در حین پرواز با هواپیما از قابلیت‌های ارتباطی گوشی‌های خود استفاده کنند. 

این‌روزها، اکثر ایرلاین‌ها خدمات وای‌فای در داخل هواپیما ارائه می‌کنند و کاربران دوست دارند که اگر مجبور به فعال کردن حالت پرواز در حین مسافرت‌های هوایی می‌شوند اما همچنان بتواند از بلوتوث و وای‌فای استفاده کنند. حالا اگر حالت پرواز را فعال دیگر نه‌تنها این دو قابلیت ارتباطی قابل استفاده خواهند بود بلکه در پروازهای بعدی به‌طور خودکار ارتباط شما را با دنیای آنلاین برقرار خواهند کرد.

شما برای فعال کردن حالت پرواز می‌تولنید به مسیر Settings > Network & internet > Turn Airplane mode بروید یا اینکه در صفحه اصلینمایشکر خود به سمت پایین سوایپ کنید تا آیکون مربوط به آن را مشاهده کنید. برای وصل شدن به وای‌فای نیز می‌توانید از مسیر Settings> Network & internet > Turn Wi-Fi on اقدام کنید. همچنین برای فعال کردن بلوتوث به ‌مسیر Settings > Connected devices > Connection preferences > Bluetooth بروید. 

اگر هر دو گزینه وای‌فای یا بلوتوث را روشن یا هاموش کنید یا یکی را روشن و دیگری را خاموش کنید، این تنظیمات شما توسط گوشی به خاطر سپرده خواهد شد و دفعه بعدی همین تظیمات در خالت پرواز ذوشن اعمال خواهد شد. مگر اینکه مجددا به طور دستی تغییرات جدیدی اعمال کنید. 

این قابلیت برای همه گوشی‌های اندرویدی قابل دسترس است.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید