اتحادیه اروپا ۴۳ میلیارد دلار در بخش تراشه سرمایه گذاری می کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا ۴۳ میلیارد دلار در بخش تراشه سرمایه گذاری می کند - تکفارس 

اتحادیه اروپا ۴۳ میلیارد دلار در بخش تراشه سرمایه گذاری می کند

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 05:54
اتحادیه اروپا ۴۳ میلیارد دلار در بخش تراشه سرمایه گذاری می کند - تکفارس 

کمبود تراشه در سال‌های گذشته مشکلات زیادی را برای شرکت‌های فناوری ایجاد کرده است و به همین‌خاطر اتحادیه اروپا قصد دارد که سرمایه‌گذاری هنگفتی در این زمینه کند. 

طبق یک گزارش جدید، اروپا در حال بررسی طرح جدیدی به نام Chips Act است که منجر به تولید تراشه‌های پیشرفته در این قاره خواهد شد و وابستگی کشورهای این قاره را به شرکت‌های خارجی کاهش خواهد داد. 

لازم به ذکر است که آمریکا نیز اخیرا قانون مشابهی در کنگره خود تصویب کرده بود که به رشد و توسعه شرکت‌های تراشه‌سازی این شرکت کمک خواهد کرد و از نظر مالی از آن‌ها پشتیبانی خواهد نمود‌. 

در دنیای امروز، تراشه‌ها نقش بسیار حیاتی در تولید محصولات فناوری دارند و اروپا در این بخش با چالش‌های زیادی مواجه است که می‌تواند در آینده مشکلات متعددی برای این قاره ایجاد کند. طرح پیشنهادی، باعث کاهش وابستگی اروپا به شرکت‌های خارجی خواهد شد و به رشد و توسعه شرکت‌های داخلی این قاره کمک خواهد کرد. 

اروپا طبق طرح Chips Act می‌خواهد ۴۳ میلیارد دلار در بخش تراشه سرمایه‌گذاری کند که در سه حوزه مختلف صرف خواهد شد‌. این حوزه‌ها عبارت خواهند بود از ساخت تراشه، کارهای تحقیقاتی و نوآوری، و زنجیره تامین.

طبق پیش‌بینی‌ها، ارزش بازار تراشه در سال ۲۰۳۰ چیزی حدود ۱ تریلیون دلار خواهد بود و انتظار می‌رود که تقاضا برای تراشه‌ها تا سال ۲۰۳۰ دو برابر شود. در حال حاضر، صنایع مختلفی مثل گوشی‌های هوشمند، خودرو، دیتاسنترها، وسایل الکترونیکی و… وابسته به تراشه‌ها هستند و اروپا هم‌اکنون فقط ۱۰ درصد از این بازار را در اختیار دارد. حالا باید ببینیم طرح جدید اتحادیه اروپا چقدر موفق خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید