مایکروسافت کاربران را مجبور به نصب ویندوز ۱۱ می کند - تکفارس 
مایکروسافت کاربران را مجبور به نصب ویندوز ۱۱ می کند - تکفارس 

مایکروسافت کاربران را مجبور به نصب ویندوز ۱۱ می کند

افشین نوری
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 18:44
ویندوز 11

مایکروسافت به تازگی آپدیت جدیدی را ایجاد کرده است که کاربران را مجبور به به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ می‌کند.

این آپدیت با شماره ورژن KB5020683 در اختیار همه کاربران قرار گرفته است و‌به‌محض نصب کردن آن کاربران با یک صفحه جدید OOBE مواجه می‌شوند که از آن‌ها می‌خواهد تا با انجام یک سری فرایندها سیستم عامل کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند.‌این پروسه‌ها شامل موافقت با لایسنس ویندوز، اتصال کامپیوتر به اینترنت و لاگین کردن با Microsoft ID می‌شوند. 

صفحه OOBE جدید شامل چند برگه دیگر نیز می‌شود که در نهایت از کاربران می‌خواهد که ویندوز ۱۱ را روی سیستم خود نصب کنند. البته فقط کامپیوترهایی که از نظر سخت‌افزاری واجدشرایط هستند می‌توانند این سیستم عامل را نصب کنند‌.

از نظر پیش‌نیاز نرم‌افزاری نیز کامپیوتر شما باید ویندوز ۱۰ هوم نسخه‌های ۲۰۰۴ ۲۰H2, 21H1, 21H2 یا ۲۲H2 را اجرا کند‌. از نظر سخت‌افزاری نیز ششما بدون ماژول TPM 2.0 قادر به نصب ویندوز ۱۱ نخواهید بود. در ضمن باید پردازنده کامپیوتر شما حداقل نسل هشتم باشد یا از Secure Boot  پشتیبانی کند. 

دلیل اینکه مایکروسافت اصرار بر ارتقا سیستم‌عامل کامپیوترها به ویندوز ۱۱ را دارد این است که این شرکت فقط تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر پشتیبانی از ویندوز ۷ متوقف شده و سیستم‌عامل های ۸ و ۸.۱ نیز تا ماه ژانویه ۲۰۲۳ پشتیبانی خواهند شد‌.

به هر حال، اگر در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ با صفحه OOBE مواجه شدید بدانید که مربوط به به‌روزسانی ویندوز ۱۱ می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.