متا متهم به جمع آوری اطلاعات مالیاتی کاربران شد - تکفارس 
متا متهم به جمع آوری اطلاعات مالیاتی کاربران شد - تکفارس 

متا متهم به جمع آوری اطلاعات مالیاتی کاربران شد

افشین نوری
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 07:40
متا

متا به‌تازگی با شکایتی از سوی افراد مختلف مواجه شده است که خواستار پاسخگویی این شرکت در قبال جمع‌آوری اطلاعات مالیاتی آن‌ها شده‌اند. ظاهرا متا با همکاری وب‌سایت‌هایی، اطلاعات مالی کاربران را از سال ۲۰۲۰ جمع‌آوری می‌کرده است.

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است، متا این‌کار را از طریق وب‌سایت‌های مالیاتی مثل H&R Block، TaxAct و TaxSlayer می‌کرده است و اطلاعات مذکور را به کمک ابزاری به نام Pixel جمع‌آوری و ذخیره می‌کرده است. 

در رابطه با ابزار Pixel باید بگوییم که این ابزار شامل یک سری کد می‌شود که وب‌سایت‌ها می‌توانند با جاسازی آن در پلتفرم خود اقدام به ردیابی فعالیت کاربران‌شان بکنند. این ابزار اگرچه فقط برای نمایش تبلیغات طراحی شده بود اما ظاهرا توسط متا برای اهداف دیگری نیز استفاده می‌شده است. 

در واقع متا به وب‌سایت‌های مالیاتی از طریق این ابزار کمک‌ کرده است تا اطلاعات مالی کاربران را جمع‌آوری کنند و اگر گزارش امروز صحت داشته باشد متا باید در این رابطه جوابگو باشد. البته متا گفته است که ابزار Pixel را جوری طراحی کرده است که از به اشتراک گذاری اطلاعات حساس کاربران جلوگیری کند.اما شاکیان پرونده مدعی هستند که این ادعاهای متا درست نیست و همه اطلاعات مالی آن‌ها در اختیار شرکت‌های مالیاتی قرار گرفته است‌ 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه این شکایت چه می‌شود و دادگاه چه رای‌ای صادر می‌کند.

متبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید