ایلان ماسک: حاضرم تراشه مغزی نورالینک را روی بچه ام تست کنند - تکفارس 
ایلان ماسک: حاضرم تراشه مغزی نورالینک را روی بچه ام تست کنند - تکفارس 

ایلان ماسک: حاضرم تراشه مغزی نورالینک را روی بچه ام تست کنند

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 19:33
ایلان ماسک: حاضرم تراشه مغزی نورالینک را روی بچه ام تست کنند - تکفارس 

شرکت نورالینک وابسته به ایلان ماسک قصد دارد به زودی تراشه مغزی ساخت خودش را در داخل مغز انسان تست کند. این شرکت اخیراً تراشه مذکور را در داخل مغز یک میمون تست کرده بود که نشان می‌داد میمون با کلیک کردن روی یک ماوس قادر به انجام کارهایی روی کامپیوتر است. 

البته تست این تراشه روی انسان با چالش‌هایی مواجه هست و هنوز مشخص نیست که چه کسی حاضر به این کار خواهد شد. ماسک گفته است که حاضر است این آزمایش پرریسک روی خود و یا یکی از اعضای خانواده‌اش انجام شود

ماسک گفته است برایش مهم نیست که تراشه توسعه یافته توسط نورالینک در داخل مغز یکی از فرزندانش کار گذاشته شود به گفته او اگر یکی از فرزندانش دچار آسیب شده بود حتماً این تراشه را در داخل مغز او کار می‌گذاشت تا سلامتی خودش را بدست بیاورد.

در واقع ماسک معتقد است که تراشه مغزی نورالینک کاملا امن است و خطری برای بیماران ایجاد نخواهد کرد، بنابراین او بقدری به آن اعتماد دارد که حاضر است آن را در داخل مغز فرزندش قرار بدهند. 

تراشه مغزی نورالینک قرار است روشی برای ارتباط کامپیوترها با مغز انسان‌ها فراهم کند و همه فعالیت‌های این تراشه قابل کنترل و رصد خواهد بود. این تراشه در واقع یک نوع رابط کاربری مغزی‌کامپیوتری خواهد بود که الکترودهای بسیار ریزی را در داخل مغز ما قرار خواهد داد تا ارتباطی بین مغز و کامپیوتر ایجاد کنند.

 ماسک در سال ۲۰۱۹ نمونه اولیه این تراشه را به نمایش گذاشت که در آن تراشه مذکور با استفاده از لیزر در داخل یک حفره استخوانی قرار می‌گیرد و سپس از طریق آن در داخل مغز جاسازی می‌شود.

این تراشه تست‌های خود را روی حیوانات پشت سر گذاشته است و قرار است ظرف شش ماه آینده روی انسان نیز تست شود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ماسک حاضر است این تراشه داخل مغز یکی از فرزندانش نصب شود یا نه.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.