عملکرد نسخه ۸ گیگابایتی RTX 3060 بسیار ضعیف تر از نسخه ۱۲ گیگابایتی آن است - تکفارس 
عملکرد نسخه ۸ گیگابایتی RTX 3060 بسیار ضعیف تر از نسخه ۱۲ گیگابایتی آن است - تکفارس 

عملکرد نسخه ۸ گیگابایتی RTX 3060 بسیار ضعیف تر از نسخه ۱۲ گیگابایتی آن است

مهدی حلوائی
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 17:26
انویدیا RTX 3060

انویدیا ماه گذشته از نسخه‌ی ۸ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3060 رونمایی کرد و حالا کانال یوتیوب Hardware Unboxed به مقایسه‌ی عملکرد این کارت و نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی آن پرداخته است.

نسخه‌ی جدید RTX 3060 علاوه بر حافظه‌ی کمتر از رابط باس ۱۲۸ بیتی نیز بهره برده که پهنای باند حافظه‌ی آن را به ۲۴۰ گیگابایت کاهش داده است. همین موضوع باعث شده تا عملکرد این کارت علی‌رغم استفاده از تراشه‌ی گرافیکی GA106 بسیار ضعیف‌تر از نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی آن باشد.

به گفته‌ی میزبان کانال یوتیوب یادشده، عملکرد نسخه‌ی ۸ گیگابایتی RTX 3060 در بسیاری از بازی‌های بزرگ مانند Dying Light 2 تا ۳۶ ضعیف‌تر از نسخه‌ی قبلی آن است. این کارت همچنین برخی از بازی‌ها را در وضوح ۱۰۸۰ و ۱۴۴۰ پیکسل ۱۷ درصد کندتر از نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی اجرا می‌کند. این موضوع با توجه به قیمت مشابه هر دو کارت در بسیاری کشورها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

انویدیا و شرکای این شرکت در خصوص عملکرد ضعیف‌تر نسخه‌ی جدید کارت RTX 3060 به کاربران هیچ هشداری نداده‌اند و در واقع هر دو کارت را با نامی مشابه به فروش می‌رسانند. این اتفاق در حالی رخ داده که انویدیا به‌تازگی عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی RTX 4080 را نیز لغو کرده است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید