اسپیس ایکس برای ارسال ۷,۵۰۰ ماهواره اینترنتی دیگر به فضا مجوز گرفت - تکفارس 
اسپیس ایکس برای ارسال ۷,۵۰۰ ماهواره اینترنتی دیگر به فضا مجوز گرفت - تکفارس 

اسپیس ایکس برای ارسال ۷,۵۰۰ ماهواره اینترنتی دیگر به فضا مجوز گرفت

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 06:44
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه اینترنت ماهواره‌ای تاکنون مجور ارسال ۲۹,۹۸۸ ماهواره به فضا را از سازمان FCC دریافت کرده بود و حالا برای ۷,۵۰۰ ماهواره نسل دوم خود این مجوز را دریافت کرده است. 

این ماهواره‌ها قرار است نسل دوم ماهواره‌های اسپیس ایکس باشند و در ارتفاع حدود ۵۳۰ کیلومتری زمین قرار حواهند گرفت. اسپیس ایکس با استفاده از این ماهواره‌ها خواهد توانست اینترنت ماهواره‌ای خود را در کشورهای بیشتری گسترش دهد و‌ حتی مناطق دوردست را نیز پوشش دهد.  ‌

 سازمان FCC گفته است که تعداد ماهواره‌ای ارسالذبه فضا از سوی اسپیس ایکس را محدود خواهد کرد تا مشکل زباله‌های فضایی ایجاد نشود و فضای سالم‌تری در اطراف جو‌ زمین داشته باشیم. تاکنون‌اعتراضات زیادی از سوی فعالان محیط زیست و برخی ستاره‌شناسان به افزایش تعداد ماهواره‌های ارسالی اسپیس ایکس به فضا وجود داشته است و آم‌ها معتقدند که این کار اسپیس ایکس به ضرر سلامت فضا و همچنین ستاره‌شناسی است. 

اسپیس ایکس قبلا مجوز ارسال ۱۲,۰۰۰ ماهواره نسل اول خود را دریافت کرده بود و حالا برای ارسال ۳۰,۰۰۰ ماهواره نسل دوم خود تلاش می‌کند و همین موضوع نگرانی زیادی ایجاد کرده است. 

ناسا اخیرا با ارسال نامه‌ای به FCC از این سازمان خواسته بود که تاثیرات منفی ناشی از ارسال ماهواره‌های اسپیس ایکس را روی ماموریت‌های فضایی انسامی در نظر بگیرد چرا که احتمال برخورد این ماهواره‌ها با فضاپیماها وجود دارد و این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

لازم به ذکر است که ماهواره‌های نسل دو اسپیس ایکیس به اذعان خود ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت بسیار بزرگتر از نسل اول خواهند بود و بایر از طریق راکت غول‌پیکر استارشیپ به فضا پرتاب شوند‌. این ماهواره‌ها آنتن‌های بسیار بزرگی دارند و در نتیجه فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم FCC چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ می‌کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید