کامیون های الکتریکی تسلا سرانجام بعد از ۵ سال تاخیر عرضه شدند - تکفارس 
کامیون های الکتریکی تسلا سرانجام بعد از ۵ سال تاخیر عرضه شدند - تکفارس 

کامیون های الکتریکی تسلا سرانجام بعد از ۵ سال تاخیر عرضه شدند

افشین نوری
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 16:07
کامیون های الکتریکی تسلا سرانجام بعد از ۵ سال تاخیر عرضه شدند - تکفارس 

در حالیکه‌ از زمان معرفی اولین کامیون‌های الکتریکی تسلا ۵ سال می‌گذرد، اما این شرکت تاکنون نتواسته بود آن را به بازار عرضه کند و حالا با تاخیر چند ساله این کار را انجام داده است. 

تسلا پر سال ۲۰۱۷ اولین کامیون الکتریکی خود را معرفی کرد و قرار بود تولید انبوه آن‌ها از سال ۲۰۱۹ اغاز شود اما بروز مشکلاتی مانع از این کتر شد. مهمترین این مشکلات مربوط به کمبود قطعات و شیوع ویروس کرونا می‌شدند‌.  

شرکت پپسی جزو اولین شرکت‌هایی بود که سفارش خرید ۱۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها را داده بود و حالا این شرکت به‌زودی آن‌ها را دریافت خواهد کرد. البته شرکت رنو که توانسته است زودتر از تسلا کامیون‌های الکتریکی خود را به کوکا کولا عرضه کند به‌تازگی تسلا را مسخره کرده بود.

کامیون‌های الکتریکی تسلا مجهز به چهار مو‌تور مستقل است و می‌توانند در عرض ۲۰ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسند. باتری این خودرو می‌تواند با یکبار شارژ ۵۰۰ مایل (۸۰۰ کیلومتر) طی کند. قیمت این کامیون‌ها از ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود و شرکت‌عهای بزرگی مثل والمارت و FedEx سفارش خرید آن‌ها را داده‌اند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این کامیون‌های در جاده‌های شهری چگونه خواهد بود. ماسک ادعا کرده است که این خودروها قادر به حمل ۸۱ هزار پوند (۳۶ تن) بار در یک مسافت ۵۰۰ مایلی هستند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید