نام سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل xrOS خواهد بود - تکفارس 
نام سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل xrOS خواهد بود - تکفارس 

نام سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل xrOS خواهد بود

افشین نوری
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 10:58
هدست واقعیت افزوده اپل

اپل خود را برای معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود آماده می‌کند و احتمالا اوایل سال آینده آن را معرفی خواهد کرد.‌ حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل تغییراتی در نامگذازی سیستم عامل این هدست ایجاد کرده است. 

طبق یک گزارش جدید، هدست واقعیت ترکیبی اپل مجهز به سیستم عامل xrOS خواهد ش.قبل شابعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه نام این سیستم‌عامل RealityOS یا rOS خواهد بود. 

گزارش امروز همچنین گفته است که سیستم عامل xrOS دارای یک اپ استور اختصاصی شامل اپلیکیشن‌های مختلف خواهد بود. ما می‌دانیم که اپل این کار را در مورد اپل واچ و اپل تی‌وی نیز انجام داده است و حالا برای هدست واقعیت افزوده/مجازی خود نیز چه فکری در سر دارد. 

گفته می‌شود این هدست بسیار شبیه به هدست HoloLens مایکروسافت خواهد بود و از هر دو فناوری واقغیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی خواهد کرد. در واقع حروف XR در نامگذاری جدید سیستم عامل این هدست اشاره به فناوری Extended Reality یا واقعیت گسترش‌یافته دارد که دربردارنده دو فناوری فوق‌الذکر خواهد بود. 

اپل همچنین علاوه بر بازطراحی برخی اپلیکیشن‌های خود برای سازگاری با این هدست، ظاهرا در حال آماده‌سازی یک کیت توسعه نرم‌افزار برای آن است که به توسعه‌دهندگان اجازه ساخت اپلیکیشن برای هدست جدید این شرکت را خواهد داد. 

در هر حال، هنوز هیچ‌چیز درباره اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قطعی نیست و باید ببینیم‌ که اپل در نهایت آن را با چه مشخصات و قابلیت‌هایی معرفی می‌کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید