اروپا به ایلان ماسک هشدار داد حواس‌اش به ولادیمیر پوتین باشد - تکفارس 
اروپا به ایلان ماسک هشدار داد حواس‌اش به ولادیمیر پوتین باشد - تکفارس 

اروپا به ایلان ماسک هشدار داد حواس‌اش به ولادیمیر پوتین باشد

افشین نوری
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 08:45
پوتین

ایلان ماسک قصد دارد با ایجاد تغیبراتی در شبکه اجتماعی توییتر آزادی بیان بیشتری به کاربران بدهد، اما اتحادیه اروپا به ماسک‌ گفته است که اگر نظارت خود را روی این شبکه اجتماعی کاهش دهد همه چیز به نفع ولادیمیر پوتین خواهد شد.

از زمانی که روسبه به اوکراین حمله کرده است اطلاعات ضد و نقیضی درباره اخبار جنگ و پیروزی‌های هر کدام از طرفین در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است و این موضوع باعث نگرانی مقامات اروپایی شده و به ماسک توصیه کرده‌اند که متوجه این موضوع باشد. موضوع انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی همواره یک موضوع مهم برای مدیران این پلتفرم‌ها بوده است، اما به نظر می‌رسد که این موضوع بعد از خرید توییتر توسط ماسک تحت تاثیر حاشیه‌های به وجود آمده در این شرکت قرار گرفته است.

البته ماسک تاکنون بارها حمایت خود را از اوکراین اعلام کرده است و برای مثال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای این کشور قابل دسترس کرده است. همچنین شرکت اسپیس ایکس که متعلق به ماسک است تاکنون ۲۵ هزار ایستگاه زمینی استارلینک را به اوکراین فرستاده است تا شهروندان این کشور به راحتی بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. اما در رابطه با توییتر، ظاهرا شرایط کاملا فرق می‌کند.

ماسک گفته است که سانسور را در شبکه اجتماعی توییتر کاهش خواهد داد و به کاربران اجازه خواهد داد تا نظرات مخالف خود را به‌راختی در این پلتفرم مطرح کنند. ماسک همچنین بسیاری از اکانت‌های توییتر که قبلا مسدود شده بودند بازگردانده است و این موضوع می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند. ‌حالا این شرایط باعث نگرانی اتحادیه اروپا شده است و آن‌ها معتقدند که ولادیمیر پوتین می‌تواند بهترین استفاده را از این وضعیت توییتر ببرد و اهداف موردنظر خود را با انتشار اخبار و اطلاعات هدف‌دار پیش ببرد.

به هر حال، اگر توییتر نتواند از قوانین اروپا تبعیت کند ممکن است با جریمه‌های سنگینی مواجه شود و قطعا ماسک چنین چیزی را نمی‌خواهد. حالا باید ببینیم‌ که شرایط چگونه پیش می‌رود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید