همکاری ال جی و اپل در پروژه خودروی الکتریکی اپل کار - تکفارس 
همکاری ال جی و اپل در پروژه خودروی الکتریکی اپل کار - تکفارس 

همکاری ال جی و اپل در پروژه خودروی الکتریکی اپل کار

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 22:36
همکاری ال جی و اپل در پروژه خودروی الکتریکی اپل کار - تکفارس 

ال جی ممکن است تبدیل به یکی از تامین‌کنندگان خودرو الکتریکی اپل شود و ایستگاه‌ای شارژ خودرو برای این شرکت بسازد. به نظر می‌رسد ال جی با تغییر کاربری یکی از کارخانه‌های خود قصد دارد این کار را انجام دهد. 

ال جی به‌عنوان دومین شرکت تولیدکننده باتری خودروی الکتریکی دنیا میخواهد حضور خود را در این بازار گسترش دهد و تجهیزاتی مثل ایستگاه شارژ، کابل، کانکتور و نرم‌افزار کنترل تولید کند‌. رسانه‌های کره‌ای گزارش داده‌اند که اپل یکی از مشتریان اصلی تجهیزات ال جی خواهد بود و ظاهرا در حال مذاکره با این شرکت است. ‌

همانطور که گفته شد ال جی از سازندگان مطرح باتری خودرو الکتریکی است و برای تسلا و چند شرکت دیگر در این زمینه خدمات می‌دهد. در حال حاضر شرکت چینی CATL بزرگترین تولیدکننده باتری خودروهای برقی است. ال جی همچنین سیستم دوربین خودران‌ تسلا ویژن را تولید می‌کند و از طرفی هم در کار تولید نمایشگرهای مخصوص خودروهای الکتریکی است. 

ال جی با خروج از بازار گوشی‌های هوشمند،  توانسته کسب‌وکارهای جدیدی برای خود دست‌وپا کند و از آنجاییکه بازار خودروعای الکتریکی روز به روز در حال گسترش است این شرکت امیدوار است که با سرمایه‌کذاری در این بخش به درآمد خوبی برسد. پیش‌بینی می‌سود کل ارزش بازار خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۳۰ چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. 

هنوز مشخص نیست که خودروی الکتریکی اپل چه زمانی وارد بازار خواهد شد ولی با توجه به کزارس‌های اخیر انتطار می‌رود که در یکی دو سال آینده شاهد عرضه آن باشیم.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید