افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت کارت های سری RTX 30 در eBay - تکفارس 
افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت کارت های سری RTX 30 در eBay - تکفارس 

افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت کارت های سری RTX 30 در eBay

مهدی حلوائی
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 12:40
موجودی کارت‌های RTX 30 به اتمام رسید

پس از تغییر الگوریتم رمزارز اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، موجودی کارت‌های گرافیک دست دوم سری RTX 30 انویدیا در بازار با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد و از این رو برای مثال، کارت RTX 3060 به راحتی با قیمت ۹۰ دلار قابل خریداری بود. هرچند که این موضوع در ابتدا منجر به کاهش میزان تقاضا برای کارت‌های گرافیک جدید شده بود اما حالا به‌نظر می‌رسد که موجودی نسخه‌های دست دوم این محصولات نیز کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

وب‌سایت eBay تا حدود یک ماه پیش، نسخه‌ی دست دوم کارت‌های RTX 3060 و RTX 3080 Ti انویدیا را به‌ترتیب با قیمت ۱۵۰ و ۳۷۰ دلار به فروش می‌رساند اما حالا قیمت این کارت‌ها با افزایش ۲۰۰ درصدی به‌ترتیب به ۳۰۰ و ۸۰۰ دلار رسیده است. همچنین قیمت نسخه‌های جدید این کارت‌ها نیز با افزایش روبه‌رو بوده و برای مثال، RTX 3080 Ti حالا با قیمت تقریبی ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

این افزایش ناگهانی قیمت کارت‌های RTX 30 یادآور دروان شیوع پاندمی کروناست. هرچند که احتمال اتمام موجودی نسخه‌های دست دوم قدیمی و ارزان این کارت‌ها وجود دارد اما گفته می‌شود که اسکالپرها با خرید این کارت‌ها با قیمتی کم و فروش مجدد آن‌ها با قیمتی بسیار بالاتر به eBay باعث شده‌اند تا شاهد چنین افزایش قیمت سرسام‌آوری باشیم.

قیمت بالای کارت‌های نسل جدید RTX 40 انویدیا باعث شده بود تا بسیاری از کاربران از خرید آن‌ها صرف نظر کرده و به سمت کارت‌های قدیمی این شرکت روی آورند اما حالا افزایش قیمت این کارت‌ها، شرکت‌ انویدیا (و حتی ای ام دی و اینتل) را ترغیب خواهد کرد که قیمت کارت‌های نسل جدید خود را کاهش ندهد چرا که کاربران می‌توانند آن‌ها را با قیمتی مشابه کارت‌های نسل قبلی خریداری کنند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید