سرعت دانلود اینترنت استارلینک در آمریکا و کانادا کاهش یافت - تکفارس 
سرعت دانلود اینترنت استارلینک در آمریکا و کانادا کاهش یافت - تکفارس 

سرعت دانلود اینترنت استارلینک در آمریکا و کانادا کاهش یافت

مهدی حلوائی
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 10:28
استارلینک

اسپیس ایکس اخیراً سیستمی چندسطحی را برای اینترنت ماهواره‌ی استارلینک معرفی کرده بود که ترافیک ماهانه‌ی کاربران را به ۱ ترابایت محدود می‌کرد. حالا امروز گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد سرعت دانلود این اینترنت در آمریکا و کانادا با کاهشی دو رقمی مواجه شده است.

مطالب مرتبط:

تعداد شهرستان‌های آمریکا که در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی از استارلینک استفاده کرده‌اند دو برابر بیشتر از مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده اما رشد این اینترنت در بازه‌‌ی زمانی یادشده در مناطق غیرشهری ۳۰۰ درصد بوده است. بر اساس گزارش شرکت Ookla، این افزایش تعداد کاربر باعث شده تا میانگین سرعت دانلود استارلینک در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم در آمریکا ۱۷ درصد و در کانادا ۱۴ درصد کاهش داشته باشد.

سرعت دانلود استارلینک

سرعت اینترنت استارلینک در آمریکا و کانادا در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به‌ترتیب برابر با ۵۰ و ۶۵.۸ مگابیت بر ثانیه بود که بسیار کندتر از اینترنت‌های معمولی در این کشورها می‌باشد. بیشترین سرعت اینترنت در آمریکای شمالی در پورتو ریکو و جزایر ویرجین ثبت شد و در آمریکای جنوبی نیز برزیل و شیلی به پرسرعت‌‌ترین اینترنت استارلینک دسترسی داشتند.

هرچند که سرعت اینترنت استارلینک در مقایسه با اینترنت‌های غیرماهواره‌ای تنها مناطق تحت پوشش جدیدی مانند جزایر ویرجین بسیار بیشتر بوده اما عملکرد این اینترنت از نظر تاخیر یا لیتنسی (Latency) در بیشتر کشورها بسیار ضعیف‌تر می‌باشد. این موضوع در گزارش سه‌ماهه‌ی سوم Ookla نیز مشاهده شده است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید