اتحادیه اروپا ایلان ماسک را به جریمه یا ممنوعیت توییتر تهدید کرد - تکفارس 
اتحادیه اروپا ایلان ماسک را به جریمه یا ممنوعیت توییتر تهدید کرد - تکفارس 

اتحادیه اروپا ایلان ماسک را به جریمه یا ممنوعیت توییتر تهدید کرد

مهدی حلوائی
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 08:48
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد که در صورت عدم پیروی از قانون خدمات دیجیتال، که در سال ۲۰۲۳ به مرحله‌ی اجرا می‌رسد، توییتر را در اروپا ممنوع و یا جریمه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

تیری برتون (Thierry Breton)، کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول اجرای قوانین دیجیتالی این اتحادیه است، روز چهارشنبه در جلسه‌ای ویدیویی به ایلان ماسک در خصوص موضوع یادشده هشدار داد. لیست قوانین مربوطه شامل حذف سریع اطلاعات نادرست، بازگشت ناگهانی حساب‌های مسدودشده و موارد دیگر می‌شود. برتون همچنین از ماسک خواسته تا در خصوص تبلیغاتی که گروه خاصی از کاربران را هدف قرار می‌دهند، قوانین مشخصی را به کار بگیرد.

قانون خدمات دیجیتال، استاندارد مشخصی را برای شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری در خصوص نظارت بر محتوای پلتفرم‌های عمومی خود ایجاد می‌کند. بر اساس گزارش خبرگزاری فایننشال تایمز (Financial Times)، توییتر در صورت نقض این قانون باید ۶ درصد از درآمد کلی خود را به عنوان جریمه در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهد. با این وجود، ماسک بارها اعلام کرده است که این قاون کاملاً منطقی بوده و تمامی شرکت‌ها باید از آن پیروی کنند.

اتحادیه‌ اروپا تنها نهادی نیست که نسبت به سیستم نظارت بر محتوای توییتر بدبین بوده چرا که حتی شرکت‌های دیگری مانند اپل نیز به‌تازگی از تبلیغ در این پلتفرم خودداری کرده‌اند. اپل در این خصوص قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد که به دوران مدیریت استیو جابز برمی‌گردد. در حال حاضر نگرانی اصلی اتحادیه اروپا و شرکت‌هایی مانند اپل، کمبود نیرو در بخش نظارت بر محتوای توییتر است.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.