شیائومی به برخی قابلیت های مهم MIUI 14 اشاره کرد - تکفارس 
شیائومی به برخی قابلیت های مهم MIUI 14 اشاره کرد - تکفارس 

شیائومی به برخی قابلیت های مهم MIUI 14 اشاره کرد

افشین نوری
۹ آذر ۱۴۰۱ - 18:02
شیائومی به برخی قابلیت های مهم MIUI 14 اشاره کرد - تکفارس 

شیائومی قصد دارد رابط کاربری MIUI 14 را به همراه سری شیائومی ۱۳ در رویدادی که به‌زودی برگزار خواهد کرد معرفی کند‌و در همین راستا برخی ازز قابلیت‌های آن را فاش کرده است.‌

این شرکت هفته گذشته برنامه دسترسی سریع به رابط کاربری MIUI 14 را قبل از عرضه عمومی آن منتشر کرد و اعلام کرد کسانی که قصد امتحان کردن آن را دارند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.‌

حالا این شرکت به برخی از قابلیت این رابط کاربری با نام رمزی Project Razor اشاره کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. به گفته شیائومی، MIUI 14 یک رابط کاربری بسیار کم حجم است و به کمترین حافظه نیاز دارد و هیچ اپلیکیشنی به‌صورت پیش‌نصب روی آن وجود نخواهد داشت. این شرکت حتی ادعا کرده است که MIUI 14 روان‌ترین سیستم موبایلی دنیا خواهد بود. 

به گفته این شرکت، MIUI 14 میزان حافظه بسیار کمی را مصرف خواهد کرد بطوریکه این میزان حدود ۲۳ درصد کمتر از  MIUI 13 خواهد بود.

از طرفی، نحوه اختصاص دادن حافظه در این رابط کاربری بسیار بهینه خواهد بود و پروسه‌های خودکار غیرضروری مسدود خواهند شد. بنابراین این نرم‌افزار تا جای ممکن سعی خواهد کرد تا حافظه دستگاه را به‌طور مستقیم کنترل کند. 

و نکته آخر اینکه، MIUI 14 به کاربران اجازه حذف اپلیکیشن‌های بیشتری را نسبت به قبل خواهد داد. برای مثال، کاربران علاوه بر اپلیکیشن‌های تنظیمات، دوربین، مرورگر، فایل منیجر، مخاطبان و پیام‌ها، قادر به پاک کردن سایر اپلیکیشن‌های سیستمی مثل ساعت، آب‌و‌هوا، گالری و موارد دیگر نیز خواهند بود. 

البته شیائومی ممکن است همه این قابلیت‌ها را برای نسخه جهانی MIUI 14 عرضه نکند ولی در هر حال ما با یک رابط کاربری بسیار روان و سبک روبه‌رو خواهیم بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید