مشخصات دوربین های سری شیائومی ۱۳ فاش شد - تکفارس 
مشخصات دوربین های سری شیائومی ۱۳ فاش شد - تکفارس 

مشخصات دوربین های سری شیائومی ۱۳ فاش شد

مهدی حلوائی
۹ آذر ۱۴۰۱ - 17:13
شیائومی 13

قرار است که گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ فردا (۱ دسامبر) به صورت رسمی معرفی شوند و حالا شیائومی مشخصات دوربین‌‌های این گوشی‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده است که در ادامه به آن‌ می‌پردازیم.

بر اساس اطلاعات منتشرشده‌ی رسمی، سری شیائومی ۱۳ از دوربین‌های شرکت لایکا (Leica) بهره می‌برند. شیائومی همکاری خود با این برند آلمانی را در سال جاری میلادی آغاز و از دوربین‌های آن در گوشی‌های سری شیائومی ۱۲S و شیائومی میکس فولد ۲ استفاده کرد.

شیائومی 13

شیائومی ۱۳ پرو به دوربین اصلی ۱ اینچی و ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX989 مجهز شده و شیائومی در کنار آن از یک لنز اپتیکال، که با همکاری لایکا ساخته شده، نیز استفاده کرده است. به‌ادعای شیائومی، تصاویر ثبت‌شده توسط این دوربین از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و دقت رنگ بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.

همچنین هر دو نسخه‌ی پایه و پروی شیائومی ۱۳ از دوربین تله‌فوتوی ۷۵ میلی‌متری با دریچه‌ دیافراگم f/2.0 بهره می‌برند. ظاهراً این بهترین دوربین جانبی در بین تمامی گوشی‌های اصلی شیائومی خواهد بود. توجه داشته باشید که دوربین تله‌فوتوی شیائومی ۱۳ پرو نسبت به نسخه‌ی پایه متفاوت بوده و لنز فوکوس معلق آن امکان ثبت تصاویر فاصله‌ی نزدیک یا کلوز آپ بی‌نظیری را فراهم می‌کند.

هرچند که شیائومی هنوز مشخصات دقیق تمامی دوربین‌های سری شیائومی ۱۳ را اعلام نکرده است اما بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، نسخه‌ی پایه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX800، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی بهره برده و نسخه‌ی پرو نیز علاوه بر دوربین اصلی یادشده به دوربین فوق عریض و تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ JN1 مجهز شده است.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید