نتایج بنچمارک تراشه M2 مکس اپل فاش شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک تراشه M2 مکس اپل فاش شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک تراشه M2 مکس اپل فاش شد

افشین نوری
۹ آذر ۱۴۰۱ - 15:07
نتایج بنچمارک تراشه M2 مکس اپل فاش شد - تکفارس 

اپل ظاهرا در حال کار روی تراشه M2 مکس است که محهز به ۱۲ هسته پردازشی خواهد بود و نتایج بنچمارک آن نشان میدهد که ۲۰ درصد سریع‌تر از M1 مکس است.

تراشه M2 مکس قرار است در داخل نسل بعدی مک بوک ها استفاده شود و هرچند این تراشه بالاترین مدل سری M2 نخواهد بود اما بهبودهای قابل توجهی نسبت به M1 مکس خواهد داشت. رده‌بالاترین تراشه این سری M2 اولترا خواهد بود که در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد‌.

تراشه M2 مکس با دو هسته اضافی نسبت به M1 مکس مجهز به ۱۲ هسته پردازشی خواهد بود و با فرکانس پایه ۳.۵۴ گیگاهرتز اجرا خواهد شد و از ۴ مگابایت حافظه کش L2 بهره خواهد برد. حداکثر سرعت کلاک این تراشه به ۳.۷ گیگاهرتز رسیده است. 

نتایج بنچمارک تراشه M2 مکس اپل فاش شد - تکفارس 

 اما عملکرد بنچمارک M2 مکس نشان می‌دهد که امتباز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای آن به‌ترتیب ۱۸۸۹ و ۱۴۵۸۶ شده است در حالیکه M1 مکس به‌ترتیب ۱۷۵۰ و ۱۲,۲۰۰ شده بود. به این ترتیب M2 مکس ۱۰ درصد در عملکرد تک‌هسته‌ای و ۲۰ درصد در عملکرد چندهسته ای بهتر از M1 مکس بوده است. 

نکته جالب اینکه M2 مکس از هر دو تراشه Core i9-13900K راپتور لیک اینتل و Ryzen 7000 ای ام دی در هر دو بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای شکست خورده است، بطوریکه امتیاز آن‌ها در این دو بخش بالاتر از ۲۰۰۰ و ۲۰,۰۰۰ بوده است. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.