یکه تازی اپل در بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
یکه تازی اپل در بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

یکه تازی اپل در بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۸ آذر ۱۴۰۱ - 21:29
اپل واچ 8

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، بازار ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با رشد ۳۰ درصدی روبه‌رو شد و اپل نیز به لطف عملکرد عالی سری واچ ۸ در این بازار رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرد. در واقع سری واچ ۸ اپل ۵۶ درصد از فروش کلی ساعت‌های هوشمند در بازه‌ی زمانی یادشده را تشکیل داده‌اند.

سامسونگ با رشد ۶۲ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ در جایگاه دومین شرکت برتر در بازار ساعت‌های هوشمند قرار گرفت. همچنین رشد این شرکت در بازار ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل‌های رده‌بالا (HLOS)، که امکان نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث را دارند، در مقایسه با سه‌ماهه‌ی قبلی حدود ۵ درصد بوده است. با این وجود، سهم غول فناوری کره‌ای از بازار این محصولات در مقایسه با سال گذشته افتی ۲.۵ داشته است.

فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2022

برند نویز (Noise) نیز با رشد سالانه‌ی ۲۱۸ درصدی موفق به کسب عنوان برترین تولیدکننده‌ی ساعت‌های هوشمند در کشور هند شد و همچنین در بازار جهانی این محصولات در رتبه‌ی سوم قرار گرفت. شرکت‌های فایر بولت (Fire Bolt)، هوآوی، اوت (Oat) و گارمین نیز به‌ترتیب رتبه‌های بعدی برترین سازندگان ساعت‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص دادند.

فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2022

کشور هند با رشد سالانه‌ی ۱۷۱ درصدی به بزرگ‌ترین بازار ساعت‌های هوشمند جهان در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ تبدیل شد اما به‌طور کلی از این نظر کماکان پشت سر آمریکای شمالی، که رشد بازار ساعت‌های هوشمند در آن ۲۱ درصد تخمین زده شده است، قرار دارد. بازار این محصولات در کشور چین نیز به دلیل مشکلات ناشی از شیوع مجدد پاندمی کرونا با افت سالانه‌ی ۲۸ درصدی مواجه شده است.

منبع: AppleInider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید