بازگشت برند ایتالیایی لنسیا به بازار با ساخت خودروهای برقی - تکفارس 
بازگشت برند ایتالیایی لنسیا به بازار با ساخت خودروهای برقی - تکفارس 

بازگشت برند ایتالیایی لنسیا به بازار با ساخت خودروهای برقی

مهدی حلوائی
۸ آذر ۱۴۰۱ - 20:49
لنسیا

لنسیا (Lancia)، برند خودروسازی ایتالیایی که همانند فیات، کرایسلر، سیتروئن، واکسول و پژو تحت مالکیت کمپانی استلانتیس (Stellantis) است، به عنوان یک تولیدکننده‌ی خودروهای برقی به بازار برمی‌گردد.

شرکت لنسیا قصد دارد که در بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ یک مدل برقی از خودروهای Ypsilon، دلتا و پرچمداری جدید را روانه‌ی بازار کند. این شرکت همچنین لوگوی خود را برای هشتمین بار در تاریخچه‌ی ۱۱۶ ساله‌ی خود تغییر خواهد داد. گفته می‌شود که این لوگو شباهت زیادی به لوگوی سال ۱۹۵۷ این شرکت خواهد داشت.

لنسیا

قرار است که از سال ۲۰۲۸ به بعد، لنسیا تنها خودروهای برقی تولید و به بازار عرضه کند. با این وجود، وب‌سایت Electrek اعلام کرده است که این شرکت تنها خودروی Ypsilon را در بازار ایتالیا عرضه خواهد کرد. لنسیا همچنین از طراحی جدیدی در خودروهای بعدی خود استفاده خواهد کرد که ترکیبی از طراحی‌ کلاسیک و مدرن خواهد بود.

در حال حاضر هنوز جزئیات دقیقی از خودروهای برقی لنسیا در دسترس نیست اما بر اساس گزارش Autocar، این شرکت در خودروهای یادشده از پلتفرم برقی STLA بهره خواهد کرد که از آن در خودروهای پژو e-208 و واکسول کورسا نیز استفاده می‌شود. قرار است که خودروهای برقی لنسیا ابتدا تنها در ایتالیا و برخی از کشورهای اروپایی عرضه شود اما در ادامه شاهد عرضه‌ی آن در کشورهای دیگر نیز خواهیم بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.