فاش شد: اپل هر کلیک کاربران در اپ استور را ردیابی می کند - تکفارس 
فاش شد: اپل هر کلیک کاربران در اپ استور را ردیابی می کند - تکفارس 

فاش شد: اپل هر کلیک کاربران در اپ استور را ردیابی می کند

افشین نوری
۸ آذر ۱۴۰۱ - 13:12
اپ استور

اپل همیشه ادعا کرده است که محافظت از اطلاعات کاربران جزو اصلی‌ترین اولویت‌های این شرکت بوده است اما به نظر می‌رسد که ادعاهای این شرکت صرفا نوعی تبلیغات بوده است.

طبق گزارش جدید گفته است که اپل در پلتفرم اپ استور خود همه چیزهایی را که کاربران روی آن کلیک می‌کنند ردیابی می‌کند. این اتفاق ظاهرا همزمان با افزایش میزان تبلیغات نمایش داده شده در ا استور اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد با جمع‌آوری اطلاعات کاربران، تبلیغات هدف‌دارتری را برای آن‌ها در اپ استور نمایش دهد. 

براساس این گزارش، آی او اس همه جزییات مربوط به کلیک‌های کاربران در اپ استور را ذخیره می‌کند و آن‌ها را به اپل می‌فرستد. این گزارش ادعا کرده است که اپل از سال ۲۰۲۱ با عرضه iOS 14.6 این کار را انجام می‌دهد و اخیرا شدت آن افزایش یافته است. 

نکته جالب اینکه اپل در iOS 14.5 قابلیتی به شفافیت ردیابی ارائه کرد که از صاخبان اپلیکیشن می‌خواست قبل از ردیابی کاربران حتما باید رضایت آن‌ها را جلب کنند‌، اما این شرکت خودش بعد از عرضه iOS 14.6 شروع به ردیابی کاربران کرده است. 

اپل هنوز توضیحی در این زمینه نداده است اما بلومبرگ اخیرا گزارش داده بود که ا‌پل قصد دارد درآمد حاصل از نمایش تبلیغات در پلتفرم‌عای خود را در سال‌های آینده به ۱۰ میلیارد دلار برساند. اپ استور تاکنون کمک شایانی به افزایش درآمدهای اپل کرده است، و از طرف دیگر اپل در تلاش است تا این پلتفرم را از شر اپلیکیشن‌های قدیمی و آپدیت‌نشده  خلاص کند و تاکنون میلیون‌ها اپلیکیشن را از آن حذف کرده است.

در حال حاضر، پلی استور گوگل با ۳,۵۵۳,۰۵۰ اپلبکیشن در صدر قرار دارد، اپ استور با ۱,۶۷۲,۲۷۱ در رده دوم و آمازون استور با ۵۴۱,۶۹۷ اپلیکیشن در رده سوم قرار دارند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.