رسمی: سری شیائومی ۱۳ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می برند - تکفارس 
رسمی: سری شیائومی ۱۳ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می برند - تکفارس 

رسمی: سری شیائومی ۱۳ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می برند

مهدی حلوائی
۸ آذر ۱۴۰۱ - 10:54
شیائومی 13

شیائومی روز گذشته معرفی گوشی‌های شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) را تایید کرده بود و حالا امروز نیز رسماً اعلام کرد که این گوشی‌ها به تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده‌اند.

مطالب مرتبط:

استفاده‌ی سری شیائومی ۱۳ از تراشه‌ی نسل جدید شرکت کوالکام کاملاً قابل پیش‌بینی بود و گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های قبلی نیز این موضوع را تایید کرده بودند. با این وجود، شیائومی برای دومین سال پیاپی فرصت تبدیل شدن به اولین شرکتی که از این تراشه در گوشی‌های خود استفاده می‌کند را از دست داده چرا که ویوو X90 پرو پلاس امسال این عنوان را به خود اختصاص داده است.

شیائومی 13

شیائومی همچنین چندین تیزر را در شبکه‌ی اجتماعی ویبو (Weibo) منتشر و به برتری ۳۷ درصدی عملکرد چندهسته‌ای و ۴۲ درصدی عملکرد گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نسبت به تراشه‌ی قبلی کوالکام اشاره کرده است. این تراشه از یک هسته‌ی X3 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته‌ی A715 و دو هسته‌ی A710 با فرکانس یکسان ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل شده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، شیائومی ۱۳ از نمایشگر اولد تخت و شیائومی ۱۳ از نمایشگر اولد با لبه‌های منحنی بهره برده و حاشیه‌ی اطراف نمایشگر هر دو گوشی بسیار ناچیز خواهد بود. هر دو گوشی با رابط کاربری MIUI 14 به بازار عرضه می‌شوند اما گفته می‌شود که سرعت شارژ نسخه‌ی پایه ۶۷ وات و نسخه‌ی پرو ۱۲۰ وات است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید