مشتریان آمازون می گویند خرید کردن از این شرکت بدتر و غیر قابل اعتمادتر از قبل شده است - تکفارس 
مشتریان آمازون می گویند خرید کردن از این شرکت بدتر و غیر قابل اعتمادتر از قبل شده است - تکفارس 

مشتریان آمازون می گویند خرید کردن از این شرکت بدتر و غیر قابل اعتمادتر از قبل شده است

افشین نوری
۸ آذر ۱۴۰۱ - 09:06
آمازون

در حالیکه تعطیلات کریسمس در حال نزدیک شدن است خیلی‌ها خود را برای خریدهلی زیاد از فروشگاه‌های مختلف از جمله آمازون آماده می‌کنند اما به نظر می‌رسد روش این شرکت برای تبلیغ برخی محصولات خاص باعث سردرگمی مشتریان شده است. 

آمازون در تعطیلات کریسمس سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد آیتم محصول مختلف را به درب منزل مشتریا ارسال کرده بود که ولقعا در نوع خود بی‌نظیر بود و انتظار می‌رود که امسال نیز اتفاق مسابهی بیفتد. اما از آنجائیکه مشتریان قبل از خرید یک محصول از آمازون ابتدا به وب‌سایت این شرکت مراجعه می کنند، به نظر می‌رسد امسال برای پیدا کردن محصول موردنظر خود با مشکل مواجه خواهند شد. 

طبق یک گزارش جدید، الگوریتم‌های جستجوی محصولات در آمازون تغییر مرده است و اگر قبلا براساس کیفیت محصول یا محبوبیت آن‌ها این محصولات را به نمایش می‌گذاشت، اما الان دیگر اینگونه نیست.

مشتریان آمازون می گویند خرید کردن از این شرکت بدتر و غیر قابل اعتمادتر از قبل شده است - تکفارس 

برای مثال اگر شما به دنبال یک تلویزیون ۴K در آمازون بگردید، در قسمت راست صفحه، کلی محصول اسپانسری نشان می‌دهد که حتی ربطی به تلویزیون ندارند و این موضوع به‌شدت می‌تواند باعث سردرگمی خریداران شود. این محصولات اسپانسری در واقع محصولاتی هستند که آمازون بابت تبلیغ آن‌ها پول گرفته است‌. این شرکت سال گذشته ۳۱ میلیارد دلار از راه تبلیغات کسب درآمد داشته است که آن راربعد از گوگل و فیس بوک در ردم سوم قرار می‌داد. با این حال، سخنگوی آمازون گفته است که این تبلیغات بسیار مفید هستند و  می‌توانند به درد مشتریان بخورند. 

برخی کارشناسان به مشتریانی که قصد خرید از آمازون را دارند توصیه کرده‌اند که حتما به این موضوع توجه داشته باشند و محصولات تبلیغی با برچسب Sponsored را نخرند‌. ضمن اینکه خریداران می‌توانند قبل از اینکه محصولات مورد نظر خود را در آمازون جستجو کنند ابتدا آن‌ها در گوگل سرچ کنند تا فریب تبلیغات آمازون را نخورند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.