تسلا برای چهارمین بار در یک هفته خودروهای خود را فرا خواند - تکفارس 
تسلا برای چهارمین بار در یک هفته خودروهای خود را فرا خواند - تکفارس 

تسلا برای چهارمین بار در یک هفته خودروهای خود را فرا خواند

مهدی حلوائی
۷ آذر ۱۴۰۱ - 18:10
تسلا

تسلا، برترین تولیدکننده‌های خودروهای برقی جهان، امروز بار دیگر با مشکل روبه‌رو شد. بر اساس گزارش خبرگزاری وال استریت جورنال، این شرکت امروز در کشور چین تعداد ۸۰،۵۶۱ دستگاه خودروی مدل S و ایکس را به علت مشکلات مربوط به کمربند ایمنی و باتری فرا خوانده است.

به گفته‌ی سازمان تنظیم بازار چین، مشکل مصرف باتری ۶۷،۶۹۸ خودروی تسلا مدل ایکس و مدل S منجر به توقف ناگهانی آن‌ها شده و ۱۲،۸۶۳ خودروی مدل ۳ نیز از مشکل کمربند ایمنی رنج می‌برند. خوشبختانه مشکل مصرف باتری این خودروها با عرضه‌ی یک ‌به‌روزرسانی حل می‌شود اما خودروهای مدل ۳ به تعمیرات دستی جزئی نیاز دارند. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که مشکلات یادشده منجر به تصادف و مصدومیت سرنشینان این خودروها شده باشد.

تسلا

این سومین باری است که تسلا در یک هفته مجبور به فرا خواندن خودروهای خود می‌شود چرا که این شرکت به‌تازگی ۳۰ هزار خودروی مدل ایکس را به دلیل مشکلات مربوط به ایربگ و ۳۲۱ هزار خودروی مدل ۳ و Y را به دلیل مشکلات نرم‌افزاری فرا خوانده بود. خودروهای تسلا همچنین اخیراً با مشکلاتی مانند بسته شدن شیشه‌ها و خرابی سیستم اتوپایلت نیز مواجه شده بودند.

تسلا معمولاً مشکلات خودروهای خود را به سرعت رفع می‌کند و حتی در بسیاری از مواقع، صاحبان خودروهای این شرکت نیز نسبت به مشکلات آن‌ها خبردار نمی‌شوند. با این وجود، افزایش میزان مشکلات در خودروهای این شرکت، تاثیری منفی بر شهرت آن خواهد گذاشت. در حال حاضر رقابت در بازار خودروهای برقی بسیار شدید بوده و در صورتی که خودروهای تسلا با مشکلات بیشتری مواجه شوند، این شرکت احتمالاً بخشی از مشتریان خود را از دست خواهد داد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.