اطلاعات بیش از ۵.۴ میلیون حساب توییتر به بیرون درز پیدا کرد - تکفارس 
اطلاعات بیش از ۵.۴ میلیون حساب توییتر به بیرون درز پیدا کرد - تکفارس 

اطلاعات بیش از ۵.۴ میلیون حساب توییتر به بیرون درز پیدا کرد

مهدی حلوائی
۷ آذر ۱۴۰۱ - 16:22
توییتر

توییتر اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که اطلاعات شخصی حساب بیش از ۵.۴ میلیون کاربر این پلتفرم به علت آسیب‌پذیری یکی از رابط‌های برنامه‌نویسی آن به سرقت رفته است. حالا بر اساس گزارش خبرگزاری Bleeping Computer؛ این اطلاعات در یک فروم هکری فاش شده است.

مطالب مرتبط:

علاوه بر آمار یادشده، ظاهراً اطلاعات ۱.۴ میلیون حساب مسدودشده در توییتر نیز توسط هکرها بین یکدیگر به اشتراک گذاشته شده و داده‌های ده‌ها میلیون کاربر دیگر از طریق آسیب‌پذیری مذکور به دست آن‌ها افتاده است. مالک فروم هکری یادشده در پیامی به وب‌سایت Bleeping Computer اعلام کرده که این آسیب‌پذیری در ابتدا توسط هکر دیگری به نام Devil شناسایی و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

همچنین چد لودر (Chad Loder)، متخصص امنیت شبکه‌، اعلام کرده است که احتمالاً اطلاعات میلیون‌ها کاربر دیگر نیز توسط همین رابط برنامه‌نویسی جمع‌آوری شده است. این اطلاعات شامل شماره موبایل و آدرس ایمیل کاربران شده و هکرها می‌توانند با استفاده از آن‌ها دست به حملات فیشینگ زده و یا هویت افراد را شناسایی کنند. وب‌سایت Bleeping Computer به کاربران پیشنهاد داده که از بازکردن ایمیل‌ها و پیام‌های مشکوک از سوی توییتر خودداری کرده و در اسرع وقت، قابلیت تایید هویت ۲ مرحله‌ای را روی حساب خود فعال کنند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید