فضاپیمای اوریون ناسا رکورد آپولو ۱۳ را شکست - تکفارس 
فضاپیمای اوریون ناسا رکورد آپولو ۱۳ را شکست - تکفارس 

فضاپیمای اوریون ناسا رکورد آپولو ۱۳ را شکست

افشین نوری
۶ آذر ۱۴۰۱ - 10:09
فضاپیمای اوریون

ناسا اخیرا فضاپیمای اوریون را تحت ماموریت آرتمیس ۱ به سمت ماه پرتاب کرد و حالا این فضاپیکا یک رکورد جدید ثبت کرده است و آن اینکه توانسته اولین فضاپیمای طراحی‌شده برای حمل انسان باشد که تا دورترین فاصله از زمین سفر کرده است.  

رکورد قبلی در اختیار آپولو ۱۳ بود که‌ در سال ۱۹۷۰ به سمت ماه پرتاب شد و حداکثر فاصله آن از زمین ۴۰۰,۱۷۱ کیلومتر بود. اما حالا اوریون توانسته این رکورد را بشکند و تا فاصله ۴۰۱,۷۹۸ کیلومتری از زمین سفر کند. 

ناسا ماموریت آرتمیس ۱ را برای تست کردن فضاپیمای اوریون برای ماموریت‌های بعدی آرتمیس ۲ و ۳ انجام داده است  این دو ماموریت قرار است حامل انسان به سمت ماه باشند. حالا این شرکت فضایی توانسته است فضاپیمایی را برای فرستادن فضانورد به ماه طراحی کند که رکورد قبلی حداکثر فاصله از زمین را بشکند. 

دلیل اینکه فضاپیمای آپولو ۱۳ نتوانست به فاصله بیشتری از زمین برسد کمبود اکسیژن در داخل کپسول فضانوردان بود که ناسا را مجبور کرد که هرچه سریع‌‌تر این فضاپیما را برگرداند. 

فضاپیمای اوریون یکی از پیشرفته‌ترین فضاپیمای طراحی شده تاکنون است و ناسا می‌خواهد همه سیستم‌های این فضاپیما را قبل از حمل انسان به ماه مورد بررسی قرار دهد تا بعدا مشکلی برای فضانوردان ایجاد نشود. این فضاپیما قرار است ۱۱ دسامبر به زمین بازگردد و اگر همه چیز با موفقیت انجام‌ شود انتظار می‌رود که ما هر چه زودتر شاهد آماده شدن ناسا برای ماموریت آرتمیس ۲ باشیم.

در ماموریت آخر که آرتمیس ۳ نام دارد قرار است فضانوردان روی ماه فرود بیایند و ‌پایگاه‌هایی را روی ماه تصب کنند. 

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید