توییتر قابلیت رمزگذاری سرتاسری پیام های دایرکت را ارائه می کند - تکفارس 
توییتر قابلیت رمزگذاری سرتاسری پیام های دایرکت را ارائه می کند - تکفارس 

توییتر قابلیت رمزگذاری سرتاسری پیام های دایرکت را ارائه می کند

افشین نوری
۶ آذر ۱۴۰۱ - 08:43
توییتر

ایلان ماسک از زمانی که مدیریت توییتر را در اختیار گرفته است تغییرات زیادی در این شرکت اعمال کرده و حالا قصد دارد قابلیت‌های بیشتری برای این شبکه اجتماعی ارائه کند. ماسک تاکنون بسیاری از مدیران ارشد و کارمندان این شرکت را اخراج کرده است و او در تلاش است تا در خلاف جهت سیاست‌های قبلی توییتر عمل کند. 

ماسک قصد دارد قابلیت‌هایی از جمله رمزگذاری پیام‌های دایرکت و تیک‌های مختلف را برای کاربران ارائه کند تا بخش امنیتی این شبکه اجتماعی پررنگ‌تر بشود. ظاهرا ماسک به کارکنان توییتر دستور دارد که برای بخش پیام‌های مستقیم یا همان دایرکت‌ها امکان پشتیبانی از تماس‌ها صوتی و ویدیویی را نیز فراهم کنند تا این بخش توییتر قدرت بیشتری بگیرد. 

 در حال حاضر، تلگرام و واتساپ قابلیت پیام‌های رمزگذاری شده را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند و حالا ماسک می‌خواهد که برای رقابت با این پلتفرم‌ها امکانات پیام‌رسانی توییتر را بهبود ببخشد. 

در سال ۲۰۱۸ بروز یک مشکل امنیتی باعث درز چندین پیام مستقیم اکانت‌های توییتری شد و این اتفاق نشان داد که پیام‌های مستقیم توییتر از نظر امنیتی محافظت‌شده نیستند. ظاهرا ماسک با Moxie Marlinspike موسس سیگنال صحبت‌هایی در این زمینه داشته است تا قابلیت رمزگذاری سرتاسری را برای پیام‌های دایرکت توییتر فراهم کند. Marlinspike قبلا در تویبتر نیز نقش مدیریتی داشت و می‌خواست قابلیت مذکور را برای کاربران تویبتر ارائه کند که با مخالفت مدیران قبلی توییتر مواجه شده بود. 

در ضمن اکر قابلیت چت صوتی و ویدیویی نیز به بخش پیام‌های مستقیم توییتر اضافه شود جذابیت‌های زیادی را برای کاربران خواهد داشت و باید منظر بمانیم و ببینیم که ماسک چه برنامه‌هایی در سر دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید