سریع ترین حافظه SSD نسل ۵ دنیا توسط شرکت Nextorage معرفی شد - تکفارس 
سریع ترین حافظه SSD نسل ۵ دنیا توسط شرکت Nextorage معرفی شد - تکفارس 

سریع ترین حافظه SSD نسل ۵ دنیا توسط شرکت Nextorage معرفی شد

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۱ - 23:01
سریع ترین حافظه SSD نسل ۵ دنیا توسط شرکت Nextorage معرفی شد - تکفارس 

شرکت Nextorage امروز از نسل پنجم حافظه‌های SSD خود به نام PCIe Gen5 NVMe M.2 SSD رونمایی کرد که بهبودهای قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل قبلی خود دارند. 

این شرکت ژاپنی یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه ساخت حافظه است و حافظه‌های جدید نسل پنجم این شرکت قرار است امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسل چهارم ارائه کنند. 

درباره مشخصات حافظه PCIe Gen 5.0 NVMe M.2 باید بگوییم که این حافظه از استاندارد M.2 پشتیبانی خواهد کرد و دارای دو نسخه خواهد بود که نسخه استاندارد آن با یک لایه مسی و نسخه رده‌بالای آن با یک سینک حرارتی ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود ‌شرکت‌هایی که از این حافظه‌ها در داخل دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند سیستم‌های خنک‌کننده مختلفی را برای آن‌ها در نظر بگیرند که می‌توانند از نوع اکتیو یا پسیو باشند. 

حافظه‌های PCIe Gen 5.0 NVMe دارایرسرعت خواندن ۱۰,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۹,۵۰۰ مگابایت بر ثانیه خواهند بود و ظرفیت ذخیره سازی آن‌ها ۱ یا ۲ ترابایت خواهد بود‌. نسخه ۱ ترابایتی دارای سرعت خواندن و نوشتن ۹,۵۰۰ و ۸,۵۰۰ خواهد بود. 

اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، سریع‌ترین حافظه نسل چهارم SSD سامسونگ با نام Samsung 990 Pro دارای سرعت خواندن و نوشتن ۷۴۵۰ و ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه است. بنابراین حافظه‌های نسل پنجم Nextorage حدود ۳۵ درصد در بخش خواندن و ۴۸ درصد در بخش نوشتن سریع‌تر خواهند بود.  ‌

در هر حال به نظر می‌رسد که سامسونگ با یک رقیب جدی روبه‌روست و انتظار می‌رود که این شرکت کره‌ای به فکر ارائه حافظه‌های سریع‌تری باشد در غیر این صورت ممکن است سهم بازار خود را به Nextorage ببازد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید