گوشی های آیفون آنطور که اپل ادعا می کند امن نیستند - تکفارس 
گوشی های آیفون آنطور که اپل ادعا می کند امن نیستند - تکفارس 

گوشی های آیفون آنطور که اپل ادعا می کند امن نیستند

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۱ - 17:23
اپل آیفون

اپل بارها ادعا کرده است که حریم خصوصی کاربران جزو اولویت‌های این شرکت است، اما حالا گزارش جدیدی نشان می‌دهد که ادعاهای اپل چندان درست نیست.

طبق گزارشی توسط دو توسعه‌دهنده منتشر شده است حریم خصوصی کاربران آیفون در معرض خطر است و اپل مسئول اصلی این شرایط است. همانطور که می‌دانید هر کاربر برای استفاده از آی کلود اپل یک آیدی منحصربه فرد دارد که امکان اتصال گوشی به سرویس آنالیز داده اپل را فراهم می‌کند. البته اپل قبل از وصل شدن گوشی به این سرویس، از کاربران می‌پرسد که آیا اجازه اشتراک داده‌ها را به سرویس مذکور می‌دهند یا نه

مساله اینجاست که اپل ادعا کرده است، با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از این طریق نمی‌توان به هویت کاربر پی برد. اما دو توسعه‌دهنده آی او اس متوجه شده‌اند که این ادعا درست نیست و اپل می‌تواند هویت کاربران را تشخیص دهد. 

طبق این گزارش، اپل از طریق وصل کردن آیدی آی کلود به سرویس آنالیز داده خود می‌تواند به اطلاعاتی مثل نام کاربر، آدرس ایمیل او و اطلاعات دیگری دسترسی یابد. 

اپل سال‌هاست که ادعا می‌کند گوشی‌های آیفون کاملا امن هستند و حتی این شرکت در سال ۲۰۲۰ اجازه دسترسی اف‌بی‌آی پلیس آمریکا را به اطلاعات یک کاربر آیفون را نداد. با این حال به نظر می‌رسد که اپل خودش به این اطلاعات دسترسی دارد و باید منتطر بمانیم و ببینیم که واکنش این شرکت نسبت به گزارش اخیر چه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید