تعداد کاربران پولی یوتیوب رکورد زد - تکفارس 
تعداد کاربران پولی یوتیوب رکورد زد - تکفارس 

تعداد کاربران پولی یوتیوب رکورد زد

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۱ - 17:18
یوتیوب

طبق یک گزارش جدید تعداد کاربران سرویس‌های پولی یوتیوب شامل یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک از مرز ۸۰ میلیون نفر گذاشته است که رقم قابل توجهی است و می‌تواند خبر خوبی برای گوگل باشد. 

این تعداد کاربر در دو سرویس پولی یوتیوب حدود ۳۰ میلیون کاربر بیشتر از سال گذشته است و می‌توان گفت که هنرمندان فعال در این پلتفرم مسلما از این افزایش تعداد کاربران منتفع خولهند شد و درآمدزایی خوبی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

یوتیوب در حال حاضر دو منبع اصلی درآمد دارد که یکی از آن‌ها تبلیغات است و دیگری سرویس‌های پولی‌ است که یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک جزو دسته دوم محسوب می‌شوند. هزینه اشتراک یوتیوب پریمیوم ۱۱.۹۹ دلار در ماه و شما با خرید اشتراک آن می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را بدون مشاهده هیچ تبلیغاتی تماشا کنید. این سرویس قابلیت‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارد که می‌توان به دانلود آفلاین و پخش در پس‌زمینه اشاره کرد. 

از طرفی، هزینه اشتراک یوتیوب موزیک ۹.۹۹ دلار در ماه است که همانند اسپاتیفای امکان استریم موزیک را فراهم می‌کند و حالا کاربران زیادی جذب آن شده‌اند و روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. 

گوگل قصد دارد که در بخش استریم موزیک در رده نخست جای بگیرد و جای رقیب خود یعنی اسپاتیفای را بگیرد. اسپاتیفای در حال حاضر ۱۹۵ میلیون مشترک پولی دارد و هم‌اکنون محبول‌ترین سرویس استریم موزیک است. 

البته در بخش استریم موزیک رقبای دیگری مثل آمازون نیز وجود دارد و سرویس‌های آمازون موزیک و آمازون پرایم خدمات خوبی را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید