مایکروسافت و گوگل برای کمک به محیط زیست از انرژی های پاک در دیتاسنترهای خود استفاده می کنند - تکفارس 
مایکروسافت و گوگل برای کمک به محیط زیست از انرژی های پاک در دیتاسنترهای خود استفاده می کنند - تکفارس 

مایکروسافت و گوگل برای کمک به محیط زیست از انرژی های پاک در دیتاسنترهای خود استفاده می کنند

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۱ - 12:34
مایکروسافت و گوگل برای کمک به محیط زیست از انرژی های پاک در دیتاسنترهای خود استفاده می کنند - تکفارس 

گوکل و مایکروسافت به‌عنوان دو شرکت بزرگ در زمینه سرویس‌های ابری رقابت سختی با هم دارند، ولی با وجود این، آن‌ها به یک تصمیم درباره یک موضوع مهم رسیده‌اند و آن اینکه تاثیر منفی دیتاسنترهای خود را روی محیط زیست کاهش دهند‌.

طبق توافق شرکت‌های گوگل و مایکروسافت، آن‌ها برای تامین انرژ‌ی‌های دیتاسنترهای خود که مبتنی بر فضایی ابری هستند‌‌، از این به بعد روی انرژی‌های پاک اتکا خواهند کرد و کمتر از سوخت‌های فسیلی در این رابطه استفاده خواهند کرد.  قرار است کل کسب و کار ابری این شرکت‌‌ها در سال های آینده کاملا عاری از انتشار گازهای آلاینده و کربنی باشد. 

لازم به ذکر است که گوکل به تازگی یک قرارداد چند ساله با شرکت فرانسوی Engie امضا کرده است تا ۱۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر از طریق این شرکت تامین کند و برای انجام کارهای خود از این انرژی‌های پاک استفاده نماید‌.

از طرف دیگر، این شرکت تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ انرژی موردنیاز همه ادارات خود در انگلیس را از طریق انرژی‌های پاک تامین کند و همچنین تا سال ۲۰۲۵ حدود ۹۰ درصد از عملیات‌های ابری این شرکت کاملاً مبتنی بر انرژی‌های پاک خواهند بود. 

در سال‌های اخیر نگرانی‌های زیادی درباره تغییرات آب و هوایی به وجود آمده است و شرکت گوگل نیز بارها تاکید کرده که نسبت به این موضوع حساس است و همه برنامه‌های آتی خود را بر مبنای کاهش گازهای آلاینده ترتیب خواهد داد. این شرکت همچنین یک قرارداد همکاری با شرکت SoftBank/SB Energy برای استفاده از انرژی خورشیدی در دیتاسنترهای خود در تگزاس آمریکا امضا کرده است.

مایکروسافت نیز گفته است که نسبت به مسئله تغییرات آب و هوایی آگاه است و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا وضعیت فعلی را بهبود بخشید. این شرکت نیز با چندین شرکت تامین کننده انرژی‌های پاک قرارداد بسته است و قرار است به‌ زودی آنها را اجرایی کند.

حالا باید منتطر بمانیم و ببینیم در ‌سال‌های آینده چه پیشرفت‌های در این زمینه صورت می‌گیرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.