لیست سریع ترین گوشی های ۵G دنیا منتشر شد - تکفارس 
لیست سریع ترین گوشی های ۵G دنیا منتشر شد - تکفارس 

لیست سریع ترین گوشی های ۵G دنیا منتشر شد

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۱ - 11:07
لیست سریع ترین گوشی های ۵G دنیا منتشر شد - تکفارس 

فناوری ۵G این روزها به سرعت در حال پیشرفت است و اکثر شرکت‌های سازنده گوشی سعی می‌کنند مدل‌های ۵G روانه بازار کنند‌. در همین راستا موسسه Ookla لیست سریع‌ترین گوشی‌های ۵G دنیا در سال ۲۰۲۲را منتشر کرده است که دید بسیار خوبی در اختیار کسانی که خواهان خرید مدل‌های ۵G هستند قرار می‌دهد.

در این لیست، پنج گوشی برتر دنیا از نظر سرعت اینترنت ۵G معرفی شده‌اند است که این کار براساس اطلاعاتی که از ۱۰ کشور برتر در زمینه شبکه ۵G جمع‌اوری شده است صورت گرفته است. این کشورها شامل برزیل، انگلیس، امریکا، چین ، ژاپن، فیلیپین، آفریقای جنوبی، تایلند، ویتنام و آلمان می‌شوند.  

بررسی‌های موسسه Ookla نشان می‌دهد که در هر کدام از کشورهای فوق، پنچ گوشی برتر از نظر سرعت اینترنت ۵G باهم متفاوت بوده‌اند. برای مثال در آمریکا دو مدل پرو آیفون و سه مدل گلکسی سامسونگ در صدر قرار داشته‌اند. اما در انگلیس هر پنج گوشی برتر از نوع آیفون هستند و آیفون ۱۴ پرو مکس در صدر قرار دارد.

در ژاپن گوشی‌های سونی اکسپریا سلطه بیشتری دارند بطوریکه‌گوشی اکسپریا ۱ مارک ۲ ۵G توانسته در صدر جدول قرار بگیرد. نکته جالب اینکه در ۹ کشور از ۱۰ کشور فوق حداقل یک گوشی اپل یا سامسونگ جزو پنج تای اپل بودند اما در چین شرایط کاملا متفاوت است.

در چین، گوشی وان پلاس ۹ ۵G با سرعت ۳۴۹ مگابیت بر ثانیه سریع‌ترین گوشی ۵G بازار بوده است و چهار گوشی دیگر متعلق به هواوی بوده‌اند. چین یکی از دو کشوری است که سرعت ۵G در آنجا بیش از ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بوده است.

برزیل در بین ۱۰ کشور بالاترین سرعت ۵G را با سرعت دانلود ۳۵۸ مگابیت بر ثانیه داشته است. در این کشور گوشی موتورولا G 5G Plus در صدر قرار داشته است و پوکو X4 Pro 5G رده دوم را به خود اختصاص داده است.

در هر حال، انتظار می‌رود که شبکه ۵G روزبه‌روز در کشورهای مختلف گسترش یابد تا شاهد استفاده همه مردم از آن باشیم.

منبع: Gizchima

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.