FCC ورود تجهیزات مخابراتی و امنیتی چند شرکت چینی را به آمریکا ممنوع کرد - تکفارس 
FCC ورود تجهیزات مخابراتی و امنیتی چند شرکت چینی را به آمریکا ممنوع کرد - تکفارس 

FCC ورود تجهیزات مخابراتی و امنیتی چند شرکت چینی را به آمریکا ممنوع کرد

مهدی حلوائی
۵ آذر ۱۴۰۱ - 11:19
FCC تجهیزات مخابراتی چینی را تحریم کرد

دولت آمریکا سال گذشته‌ قانونی به نام “تجهیزات امن” را تصویب کرد که استفاده از تجهیزات مخابراتی برخی شرکت‌های چینی را در این کشور ممنوع کرده بود. حالا امروز کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) اعلام کرد که قانون یادشده را در دستور کار قرار داده و از این پس شرکت‌های هوآوی، زد تی ای (ZTE)، هایترا (Hytera)، هایک ویژن (Hikvision) و داهوا (Dahua) امکان فروش تجهیزات خود در ایالات متحده را نخواهد داشت.

قانون تجهیزات امن آمریکا شامل حال تجهیزاتی که توسط کمیسیون فدرال ارتباطات تایید شده‌اند، نمی‌شود اما بیشتر تجهیزات مخابراتی جدید شرکت‌های یادشده را برای حفاظت از امنیت ملی آمریکا از ورود به خاک این کشور منع کرده است. در واقع این شرکت‌ها کماکان می‌توانند محصولاتی که به امنیت عمومی و همچنین امنیت نهادهای دولتی و زیرساخت‌های مهم آمریکا مربوط نباشند را با تایید FCC در این کشور به فروش برسانند.

اقدام جدید کمیسیون فدرال ارتباطات پس از نبرد چندساله‌ی آمریکا با شرکت‌های چینی اتفاق می‌افتد. این نهاد مدتی پیش نیز برخی از شرکت‌های چینی مشهور مانند DJI را در لیست سیاه خود قرار داده بود تا شرکت‌های آمریکایی امکان فروش تجهیزات به آن‌ها را نداشته باشند. FCC همچنین قصد دارد تا با دریافت بودجه‌ای ۵ میلیارد دلاری به شرکت‌های مخابراتی آمریکا برای جایگزینی تجهیزات چینی خود با مدل‌های غیر چینی کمک کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید