چین برای ساخت پایگاه فضایی متکی بر انرژی هسته‌ ای در ماه آماده می شود - تکفارس 
چین برای ساخت پایگاه فضایی متکی بر انرژی هسته‌ ای در ماه آماده می شود - تکفارس 

چین برای ساخت پایگاه فضایی متکی بر انرژی هسته‌ ای در ماه آماده می شود

مهدی حلوائی
۴ آذر ۱۴۰۱ - 21:47
پایگاه فضایی چین در ماه

بر اساس گزارش خبرگزاری South China Morning Post، پایگاه فضایی چین در ماه احتمالاً با انرژی هسته‌ای کار خواهد کرد. این پایگاه شامل یک سطح‌نشین، مدارگرد و کاوش‌گر بوده و در طی ماموریت‌های چانگ ۶، ۷ و ۸ ایجاد خواهد شد.

وو ویران (Wu Weiran)، طراح ارشد برنامه‌ی کاوش در ماه چین، در مصاحبه با شبکه‌ی CCTV اعلام کرد که انرژی هسته‌ای به خوبی نیاز پایگاه یادشده را رفع خواهد کرد و فضانوردان تا ۱۰ سال آینده امکان سفر به این پایگاه را خواهند داشت. چین اولین کشوری بود که در سال ۲۰۱۹ موفق به ارسال کاوش‌گر به بخش دورتر ماه شد و حالا قصد دارد تا با ساخت یک پایگاه در این قمر به رقابت با آمریکا بپردازد.

راکتور هسته‌ای در ماه

شواهد نشان می‌دهند که پایگاه فضایی چین احتمالاً در قطب جنوب ماه ساخته خواهد شد. این پایگاه در نهایت به یک مرکز تحقیقاتی بین‌المللی تبدیل خواهد شد که دانشمندان چینی، روسی و برخی کشورهای دیگر امکان فعالیت در آن را خواهند داشت. خبر ساخت این پایگاه در حالی منتشر شده که کاخ سفید نیز چند هفته پیش از برنامه‌های خود برای ساخت پایگاهی مشابه در قطب جنوب ماه خبر داده بود.

ناسا و وزارت انرژی ایالت متحده آمریکا ماه ژوئن سه شرکت، از جمله لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، را برای طراحی یک راکتور هسته‌ای در ماه انتخاب کرده بودند. آمریکا همچنین در سال ۲۰۲۰ طرحی را ارائه داد که هدف آن جلوگیری از ایجاد درگیری در فضا است. در حال حاضر ۸ کشور با این طرح موافقت و آن را امضا کرده‌اند اما نام چین و روسیه در بین این کشورها دیده نمی‌شود.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید