تراشه های چینی به‌زودی کل بازار گوشی هوشمند را تسخیر می کنند - تکفارس 
تراشه های چینی به‌زودی کل بازار گوشی هوشمند را تسخیر می کنند - تکفارس 

تراشه های چینی به‌زودی کل بازار گوشی هوشمند را تسخیر می کنند

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۱ - 22:20
تراشه های چینی به‌زودی کل بازار گوشی هوشمند را تسخیر می کنند - تکفارس 

اخیرا اعمال تحریم‌های آمریکا علیه چین باعث شده تا این کشور وابستگی خود را به فناوری آمریکا کاهش دهد و روی پای خودش بایستد. 

آمریکا چند سال پیش هواوی را تحریم کرد و اخیرا نیز از شرکت‌های کوالکام و مدیاتک خواسته که قطعات ساخت تراشه را به چین نفروشند. برای مقابله با این سیاست آمریکا، حالا چین قصد دارد که‌ در ۳۰ درصد از گوشی‌های فروخته شده در این کشور از تراشه‌های ساخت شرکت‌های چینی استفاده کند. چین گفته است که اگر شرکتی بخواهد از تراشه‌های خارجی در دستگاه‌های خود استفاده کند باید ۴۰۰ درصد مالیات بپردازد. 

به نظر می‌رسد چین قصد دارد با این روش، شرکت‌ها را مجبور را به استفاده از تراشه‌های چینی کند و از این طریق بتواند سهم بازار خود را در بخش تراشه افزایش بدهد. 

البته صنعت تراشه یکی از صنایع پرمصرف دنیا از نظر منابع است و برای مثال در کشور تایوان کارخانه‌های TSMC حدود ۱۵۰ هزار تن آب در سال مصرف می‌کنند. TSMC در حال حاضر پیشتاز ساخت تراشه در دنیاست، اما نکته‌ای که در مورد این شرکت تایوانی وجود دارد این است که ۸۰ درصد سهامداران آن خارجی هستند و فقط ۲۰ درصد آن‌ها تایوانی هستند‌. این به معنای آن که ۸۰ درصد پول این شرکت به جیب خارجی‌ها می‌رود‌.

حالا اگر چین بخواهد استفاده از تراشه‌های چینی را فراگیر کند در این صورت باید منتظر گوشی‌هایی با کیفیت پایین باشیم و این موضوعی است که می‌تواند باعث نگرانی مشتریان بشود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که چین در حوزه تراشه چه استراتژی را در پیش می‌گیرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید