علیرغم تبلیغات رسانه‌ها مردم علاقه‌ای به فناوری ۵G ندارند - تکفارس 
علیرغم تبلیغات رسانه‌ها مردم علاقه‌ای به فناوری ۵G ندارند - تکفارس 

علیرغم تبلیغات رسانه‌ها مردم علاقه‌ای به فناوری ۵G ندارند

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۱ - 22:13
اینترنت نسل پنجم - 5G

اخیرا فناوری ۵G به‌عنوان جدیدترین نسل ارتباطات اینترنتی به‌شدت مورد توجه شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند قرار گرفته است و ظاهرا مشتریان نیز به این فناوزی علاقمند هستند.

اما واقعیت این است که میزان پوشش شبکه ۵G در اکثر نقاط دنیا بسیار پایین است و حتی در حال حاضر اپلیکیشنی وجود دارد که به سرعت گیگابایت نیاز داشته باشد. بنابراین در اکثر کشورها شبکه ۴G حکمفرما است و فقط اسم شبکه ۵G وجود دارد. 

از طرفی، فایننشال تایمز گزارش داده است که‌ این وضعیت باعث شده تا تقاضای کاربران برای دستگاه‌های ۵G کاهش یابد. طبق این‌ گزارش میزان تقاضا برای دستگاه‌های ۵G در منطقه آسیای جنوب‌شرقی در سه ماهه دوم امسال ۷ درصد کاهش یافته است. منطقه آسیای جنوب‌شرقی یکی از مناطق پیشرو در زمینه توسعه شبکه ۵G است و این آمار نشان می‌دهد که فناوری ۵G فعلا کاربردی خاصی در زندگی روزمره مردم پیدا نکرده است و به همین خاطر کاربران ترجیح می‌دهند که به همان دستگاه‌های ۴G اکتفا کنند.

 این در حالیست که اکثر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند سرمایه‌گذاری هنگفتی روی زیرساخت‌های ۵G خود کرده‌اند و بعید است که این سرمایه‌گذاری به این‌زودی‌ها سودآور باشد. البته رقابت در این حوزه می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها شود اما در هر حال مشتریان باید بتوانند در زندگی روزمره خود از این فناوری استفاده کنند و فقط صرف داشتن یک گوشی ۵G برای آن‌ها فایده‌ای ندارد.  

به هر حال انتظار می‌رود که در سال‌های آینده کاربرد شبکه ۵G در زندگی مردم افزایش یابد و از طرفی نیز باید پوشش این شبکه در شهرهای دنیا افزایش یابد تا مردم به‌راحتی بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.  

بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه پیشرفت‌های در این زمینه صورت می‌گیرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید