تعداد کاربران رابط کاربری MIUI شیائومی از مرز ۵۶۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران رابط کاربری MIUI شیائومی از مرز ۵۶۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 

تعداد کاربران رابط کاربری MIUI شیائومی از مرز ۵۶۰ میلیون نفر گذشت

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۱ - 07:32
تعداد کاربران رابط کاربری MIUI شیائومی از مرز ۵۶۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 

شیائومی گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است که آمار جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. 

طبق این گزارش، درآمد شیائومی در سه ماهه سوم امسال حدود ۹.۸ میلیارد دلار شده است که کاهش ۹.۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. سود خالص این شرکت نیز ۲۹۰ میلیون دلار بوده است که ۵۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

این شرکت در عرصه جهانی عملکرد نسبتا خوبی داشته است و درآمد حاصل از فروش گوشی‌هایش در بازارهای جهانی ۵.۹۳ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سه ماهه قبلی رشد ۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد.  این شرکت چینی توانسته در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود ۴۰.۲ میلیون دستگاه‌ گوشی روانه بازارهای جهانی کند‌.

از طرفی، گزارش سه ماهه شیائومی نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال ماهانه رابط کاربری MIUI با یک رکورد دست یافته است و هم‌اکنون ۵۶۴ میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۷۸ میلیون نفر افزایش یافته است. این آمار نشان می‌دهد که اقبال کاربران به رابط کاربری مذکور روزبه‌روزدر حال افزایش است.

نکته دیگر اینکه، قیمت میانگین گوشی‌ها هوشمند در چین نسبت یه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته و‌ عرضه گوشی‌های بالای ۴۰۰ دلار در این کشور ۱۴ درصد رشد داشته است. شیائومی هم‌اکنون جزو سه شرکت برتر در زمینه عرضه گوشی گوشی هوشمند است و انتطار می‌رود که در سال‌های آینده سهم بازار این شرکت افزایش یابد. 

طبق گزارش مالی شیائومی، تعداد دستگاه‌های وصل‌شده به پلتفرم AIoT این شرکت به ۵۵۸ میلیون دستگاه رسیده است که افزایش ۳۹ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. و نکته جالبتر اینکه وسایل خانگی هوشمند شیائومی نیز فروش خوبی داشته‌اند و رشد ۷۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند. برای مثال این شرکت بیش از ۳۴۰ هزار یخچال فریزر عرضه کرده که۱۵۰ درصد بیش از سال گذشته بوده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید