Ars Technica: بیش از ۵۰ درصد مراکز تعمیر گوشی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می کنند - تکفارس 
Ars Technica: بیش از ۵۰ درصد مراکز تعمیر گوشی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می کنند - تکفارس 

Ars Technica: بیش از ۵۰ درصد مراکز تعمیر گوشی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می کنند

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۱ - 07:28
Ars Technica: بیش از ۵۰ درصد مراکز تعمیر گوشی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می کنند - تکفارس 

این‌روزها اکثر ما برای تعمیر گوشی خود، به مراکز تعمیر گوشی در نقاط مختلف شهر مراجعه می‌کنیم، اما در این مراکز احتمال اینکه تکنسین‌ها به داده‌های گوشی ما دسترسی پیدا کنند بسیار زیاد است.

طبق یک تحقیق جدید، حدود ۵۰ درصد مواقع چنین اتفاقی می‌افتد و حتی اگر مشتری زن باشد احتمال آن بسیار بالاتر است. موسسه Ars Technica در گزارش خود گفته است که در تحقیقی از مراکز تعمیر گوشی انجام شده است حدود نیمی از آن‌ها به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا می‌کنند و اگر گوشی تعمیری متعلق به یک زن باشد احتمال اینکه تعمیرکاران بخواهند به داده‌های داخل آن گوشی دسترسی پیدا کنند بسیار زیاد است.

البته جامعه آماری این تحقیق محدوه بوده است و می‌توان حدس زد که در دنیای واقعی، این آمار فراتر از ۵۰ درصد است و نکته جالب اینکه در اکثر موارد تعمیرکاران سعی کردند ردپای دسترسی خود به اطلاعات کاربران را پاک کنند. از طرف دیگر یرخی تعمیرکان به مشتریان خود گفته‌اند که برای تعمیر نیاز به پسورد گوشی دارند و اگر آن را نداشته باشند نمی‌توانند کاری انجام دهند.

البته اگر مشتریان بتوانند ثابت کنند که تعمیرکاران به اطاعات گوشی آن دشتزسی پیدا کرده‌اند می‌توانند موضوع را از طریق حقوقی پیگیری کنند.برای مثال اخیرا یک زن در آمریکا به‌خاطر اینکه تعمیرکاران مراکز اپل به داده‌های آیفون او دسترسی پیدا کرده بودند و یکی از ویدیوهای شخصی او را بازنشر داده بودند شکایت کرده بود و درنهایت از اپل غرامت دریافت کرد.

به هر حال، اگر شما هم گوشی یا لپ تاپ خود را برای تعمیر به مراکز تعمیر می‌برید حتما مطمئن شود که داده‌هایتان در محل‌های امنی ذخیره شدند و امکان دسترسی راحت به آن‌ها وجود ندارد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید