گوگل پایان عصر اپلیکیشن های Apk را اعلام کرد - تکفارس 
گوگل پایان عصر اپلیکیشن های Apk را اعلام کرد - تکفارس 

گوگل پایان عصر اپلیکیشن های Apk را اعلام کرد

افشین نوری
۱ آذر ۱۴۰۱ - 14:59
Symantec

این‌روزها تلویزیون‌های هوشمند بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مشتریان قرار گرفته‌اند و به همین خاطر طبیعی است که شرکت‌ها به‌دنبال ارتقاء نرم‌افزار و سخت‌افزار این دستگا‌ها برای بهبود تجربه کاربری آن‌ها باشند. در همین راستا، گوگل گفته است که از سال آینده شرکت‌های سازنده تلویزیون‌های هوشمند باید به جای ارائه اپلیکیشن‌ها Apk باید از فرمت AAB استفاده کنند.

به‌گفته گوگل مزیت فرمت AAB این است که امکان آرشیو کردن اپلیکیشن‌ها را به کاربران خواهد داد. مسلما برای همه ما پیش آمده است که برای آزاد کردن فضای بیشتر در گوشی‌مان مجبور شده‌ایم برخی اپلیکیشن‌ها را پاک کنیم، اما قابلیت  بایگانی کردن، به ما اجازه  خواهد داد تا اپلیکیشن‌های خود را آرشیو کنیم و بعدا در صورت نیاز آن‌ها را بازگردانی و استفاده کنیم. از طرفی اپلیکیشن‌های با فرمت AAB، حجم کمتر و سرعت اجرای بالاتری نسبت به فرمت Apk دارند. 

البته گوگل با انجام این کار می‌خواهد رقبای اپ استور خود را حذف کند، ولی به هر حال اپلیکیشن‌های AAB حدود ۲۰ درصد فضای کمتری نسبت به فایل‌های APK اشغال خواهند کرد و این ویژگی به‌خصوص در تلویزیون‌های هوشمند که فضای کمتری برای ذخیره‌سازی نیاز دارند بسیار کاربری خواهد بود. و نکته دیگر اینکه، این فرمت در همه دستگاه‌های اندرویدی قابل اجرا خواهد بود.

امروزه بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن اندرویدی برای تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد و کاربران نیاز دارند که برای رفع نیازهای خود اپلیکیشن‌های بیشتری روی دستگاه‌های خود نصب کنند و این کار مستلزم فضای بیشتری است. اما با فرمت AAB که قابلیت آرشیو کردن دارد همه این مشکلات رفع خواهند شد. حالا باید مننظر بمانیم و ببینیم که این فرمت چه زمانی برای گوشی‌های اندرویدی ارائه خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید