فضاپیمای اوریون ناسا با موفقیت به ماه رسید - تکفارس 
فضاپیمای اوریون ناسا با موفقیت به ماه رسید - تکفارس 

فضاپیمای اوریون ناسا با موفقیت به ماه رسید

افشین نوری
۱ آذر ۱۴۰۱ - 08:16
فضاپیمای اوریون ناسا با موفقیت به ماه رسید - تکفارس 

ناسا هفته گذشته فضاپیمای اوریون را در قالب ماموریت آرتمیس ۱ و با استفاده از راکت SLS به فضا پرتاب کرد و حالا این فضاپیما به نزدیکی ماه رسیده است و توانسته یک مانور موفقیت آمیز در مدار این کره خاکی داشته باشد. 

این فضاپیما که بدون سرنشین است قرار است در ماموریت‌های بعدی چندین فضانورد را به کره ماه بفرستد و حالا در ماموریت بدون سرنشین خود توانشت این پروسه را شبیه‌سازی کند و تا ۸۱ مایلی سطح ماه فرود بیاید. 

در کل، مانوری که که این فضاپیما در اطراف ماه انجام دارد در نوع خود منحصربه‌فرد بود و شامل چندین مرحله می‌شد که همه آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذراند. در مرحله اول، سیستم موتور آن به مدت دو و نیم دقیقه آتش گرفت که باعث شتاب گرفتن اوریون با سرعت ۵۸۰ مایل بر ساعت شد و مدتی بعد از آن توانست در ارتفاع ۸۱ مایلی ماه با سرعت ۵۱۰۰ مایل بر ساعت حرکت کند‌.

ناسا قرار است در این ماموریت سایر سیستم‌های فضاپیماری اوریون را نیز تست تا مطمئن شود همه چیز به‌خوبی کار می‌کنند. این فضاپیما به مدت یک هفته در مدار ماه باقی خواهد ماند و سپس در تاریخ ۱۱ دسامبر به زمین برخواهد گشت. 

ناسا قرار است بعد از اتمام این ماموریت با برگزاری کتفرانسی جزییات بیشتری درباره مراحل مختلف آن بیان کند و همچنین برنامه خود را انجام ماموریت‌های بعدی آرتمیس ۲ و ۳ تشریح کند. این سازمان فضایی قصد دارد برای دومین بازدر تاریخ فضانوردی، انسان به ماه بفرستد و چندین پایگاه در سطح این کره بسازد تا قدمی باشند برای سفر انسان به مریخ.

حالا باید منتطر بازگشت اوریون باشیم.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید