محققان می گویند اپل با یک ابراز خاص به‌طور مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران را رصد می کند - تکفارس 
محققان می گویند اپل با یک ابراز خاص به‌طور مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران را رصد می کند - تکفارس 

محققان می گویند اپل با یک ابراز خاص به‌طور مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران را رصد می کند

افشین نوری
۱ آذر ۱۴۰۱ - 08:12
اپل

به نظر می‌رسد اپل برخلاف ادعاهای خود مبنی بر احترام به حریم خصوصی کاربران، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف می‌کند‌.‌

طبق یک تحقیق جدید، اپل با استفاده از یک ابزار به نام Directory Services Identifier یا به‌طور اختصار DSID که به‌طور مستقیم به اپل آیدی و آی کلود وصل است این کار را انجام می‌دهد‌. بنابراین اپل این کار را باشدت بیشتری در iOS 16 انجام می‌دهد و کاملا رفتار کاربران را تحت نظارت دارد.‌

نکته جالب اینکه اپل قبلا نیز این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کرده است و برای مثال در iOS 14.6 تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های این شرکت حتی در مواقعی که غیرفعال بودند اقدام به خواندن اطلاعات شخصی کاربران می‌کردند‌ این اطلاعات شامل مدل آیفون، زبان کیبورد گوشی، مکان شما و موارد دیگر می‌شد.

این موضوع نشان می‌دهد که اپل برخلاف تبلیغات خود احترامی به حریم خصوصی کاربران نمی‌گذارد و این شرکت هنوز واکنشی به تحقیق منتشرشده نشان نداده است.

البته دسترسی اپل به اطلاعات کاربران به معنای تحلیل و پردازش این اطلاعات نیست، ولی به هرحال همین دسترسی نیز نباید انجام بگیرد و اپل به‌عنوان شرکتی که بازار را در قبضه خود دارد باید مسئولانه رفتار کند تا اعتماد عمومی به این شرکت لکه‌دار نشود‌.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش اپل نسبت به این موضوع چه خواهد بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.