ال جی یک نمایشگر مرتعش شونده برای استفاده در خودروها معرفی کرد - تکفارس 
ال جی یک نمایشگر مرتعش شونده برای استفاده در خودروها معرفی کرد - تکفارس 

ال جی یک نمایشگر مرتعش شونده برای استفاده در خودروها معرفی کرد

افشین نوری
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 20:38
ال جی یک نمایشگر مرتعش شونده برای استفاده در خودروها معرفی کرد - تکفارس 

ال جی موفق شده است پنل‌های مرتعشی بسازد که در داخل خودروها به حای اسپیکرها عمل می‌کنند‌. این فناوری Thin Actuator Sound Solution نام دارد و تحول جدیدی در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

ال حی گفته است که این پنل می‌تواند با ارتعاش کردن صدا تولید کند و در داخل خودرو یک تجربه صوتی سه‌بعدی غنی و غرق‌شونده فراهم بکند. 

این پنل با همکاری یک شرکت دیگر که نام آن اعلام نشده است ساخته شده است و ابعادی برابر ۱۵۰ در ۹۰ و ۲.۵ میلیمتر دارد. وزن این پنل فقط ۴۰ گرم است که حدود ۳۰ درصد وزن یک اسپیکر معمولی داخل خودرو است و ضخامت آن نیز فقط ۱۰ درصد ضخامت یک اسپیکر معمولی خودروست. 

این ابعاد کوچک به پنل ال جی کمک خواهد کرد تا در هر جای خودرو مثل داشبورد نصب شود و از طرفی نیز با مواد دوستدار محیط‌زیست ساخته شده است که آن از سایر اسپیکرها متمایز می‌کند. 

ال جی گفته است که این پنل را به‌طور گسترده در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد و ما به‌زودی شاهد استفاده از آن در داخل خودروها خواهیم بود. این پنل قرار است در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشته شود و قبلا جایزه نوآوری را دریافت کرده است. 

ال جی چند ماه پیش نیز یک پنل ۹۷ اینچی OLED با صدای سینماتیک معرفی کرده بود که از یک لایه نازک محرک برای لرزاندن نمایشگر استفاده کرده بود‌ این فناوری در تلویزیون Bravia AG9 OLED سونی نیز استفاده شده بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.