سامسونگ وظیفه تامین تراشه حافظه گوشی های آیفون را بر عهده گرفت - تکفارس 
سامسونگ وظیفه تامین تراشه حافظه گوشی های آیفون را بر عهده گرفت - تکفارس 

سامسونگ وظیفه تامین تراشه حافظه گوشی های آیفون را بر عهده گرفت

مهدی حلوائی
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 19:48
تراشه حافظه سامسونگ

اپل در ابتدا قصد داشت تا حافظه‌ی فلش ۱۲۸ بیتی ۳D NAND گوشی‌های آیفون را از شرکت چینی YMTC دریافت و این گوشی‌ها را در کشور چین عرضه کند اما حالا تحریم‌های تجاری آمریکا باعث شده تا غول فناوری آمریکایی منبع تامین قطعات یادشده را تغییر دهد.

مطالب مرتبط:

در صورتی که برنامه‌ی قبلی اپل بدون مشکل پیش می‌رفت، شرکت چینی YMTC حدود ۴۰ درصد از تراشه‌های حافظه‌ی گوشی‌های آیفون را تامین می‌کرد اما بر اساس گزارش خبرگزاری دیجی‌تایمز (DigiTimes)، حالا وظیفه‌ی تامین این قطعات بر عهده‌ی شرکت سامسونگ گذاشته شده است. سامسونگ اخیراً نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را نیز تامین کرده بود و ظاهراً حالا اپل باید بیش از قبل به رقیب اصلی خود در بازار گوشی‌های هوشمند تکیه کند.

بر اساس گزارش‌های قبلی، شرکت YMTC با فروش محصولات خود به هوآوی قوانین صادراتی وزارت بازرگانی آمریکا را نقض کرده و حالا توسط این نهاد تحریم شده است. در طرف دیگر، سامسونگ دارای منابع گسترده‌ای بوده و به راحتی امکان تامین قطعات مورد نیاز اپل را دارد. در حال حاضر شرکت‌های ژاپنی وسترن دیجیتال (Western Digital) و کیوکسیا (Kioxia) و شرکت کره‌ای SK Hynix زنجیره‌ی تامین تراشه‌های حافظه‌ی گوشی‌های اپل را تشکیل می‌دهند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.