فاش شد: مدل های آیفون ۱۵ پرو چندین قابلیت منحصربه‌فرد خواهند داشت - تکفارس 
فاش شد: مدل های آیفون ۱۵ پرو چندین قابلیت منحصربه‌فرد خواهند داشت - تکفارس 

فاش شد: مدل های آیفون ۱۵ پرو چندین قابلیت منحصربه‌فرد خواهند داشت

افشین نوری
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 15:21
آیفون ۱۵ اولترا

در حالیکه هنوز دو ماه از عرضه سری آیفون ۱۴ نمی‌گذرد، شایعات زیادی درباره سری آیفون ۱۵ در حال پخش شدن است و به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در این سری تمرکز خود را روی مدل‌های پرو‌ بگذارد. 

یک افشاگر سرشناس به نام مینگ‌چی کو گفته است که اپل به دنبال سوق دادن مشتریان به سمت خرید مذل‌های پرو است و فروش خوب گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو نیز موید این امر است. بنابراین اپل سعی خواهد کرد تا قابلیت‌های منحصربه‌فردی برای مدل پرو آیفون ۱۵ ارائه کند. 

یکی از مشخصات منحصربه‌فرد تراشه A17 بایونیک خواهد بود که ظاعرا قرار است با فناوزس ۳ نانومتری ساخته شود. این تراشه فقط در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد و مدل‌های غیرپرو از تراشه A16 استفاده خواهند کرد. اپل همچنین از درگاه USB-C سریع‌تر در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد که موجب افزایش سرعت انتقال داده در آن‌ها خواهد شد. 

از طرف دیگر، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو مجهز به ۸ گیگابایت رم خواهند شد که بیشتر از ۶ گیگابایت رم مدل‌های آیفون ۱۴ پرو است. قابلیت منحصربه‌فرد دیگری که سال آینده در مدل‌های پرو ممکن است ارائه بشود حذف دکمه‌های فیزیکی و استفاده از دکمه‌های بازخورد لمسی خواهد بود. ضمنا احتمال استفاده از یک دوربین پریسکوپ تله‌فوتو با بزرگنمایی ۱۰ برابر نیز روی مدل آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد.

به هرحال، باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Guzmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید