تلسکوپ جیمز وب دو تا از قدیمی ترین کهکشان های کیهان را کشف کرد - تکفارس 
تلسکوپ جیمز وب دو تا از قدیمی ترین کهکشان های کیهان را کشف کرد - تکفارس 

تلسکوپ جیمز وب دو تا از قدیمی ترین کهکشان های کیهان را کشف کرد

افشین نوری
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 14:43
تلسکوپ جیمز وب دو تا از قدیمی ترین کهکشان های کیهان را کشف کرد - تکفارس 

تلسکوپ جیمز وب موفق به ثبت تصویر دو تا از قدیمی‌ترین کهکشان‌های کیهان شده است.  این دو کهکشان بسیار بزرگتر از کهکشان‌های معمولی هستند و همه تصورات ما درباره کهکشان‌ها را بر هم زده‌اند. 

به گفته یکی از دانشمندان ناسا، این کشف جدید ما را به عصر تازه‌ای در علم‌ کیهان‌شناسی وارد می‌کند و باید همه پیش‌فرض‌های قبلی خود را به دور بیندازیم چراکه ما با چیزی مواجه شده‌ایم که هرگز مشابه آن را ندیده بودیم.

این دو کهکشان احتمالا میلیاردها سال سن دارند و به نظر می‌رسد ۱۰۰ میلیون سال بعد از بیگ بنگ شکل گرفته‌اند. ثبت این تصاویر توسط تلسکوپ جیمز وب می‌تواند ما را به سرآغاز کیهان هدایت کند و سرنخ‌های خوبی را در اختیار ما قرار دهند. 

یکی از قابلیت‌های این تلسکوپ آن است که می‌تواند با بهره‌گیری از پدیده‌ای به نام لنز گرانشی اقدام به ثبت تصاویر اجرام بسیار دوردست کند و دو کهکشان جدید نیز به همین روش کشف شده‌اند. نکته جالب درباره این دو کهکشان آن است که بسیار روشن‌تر از تصور اولیه ستاره‌شناسان هستند و دانشمندان فکر می‌کنند که تعداد این نوع کهکشان‌های بسیار قدیمی احتمالا بسیار فراتر از تصورات ماست. 

به عقیده دانشمندان ناسا، این دو کهکشان بزرگ، جرم بسیار بالایی دارند و ممکن است حاوی ستاره‌هایی باشند که متفاوت از ستاره‌های معمولی هستند. برای دانستن این موضوع، ناسا قرار است تحقیقات بیشتری روی این دو کهکشان انجام دهد. ‌در هر حال، به نظر می‌رسد کیهان ظاهرا از آنچه ما تصور می‌کردیم غنی‌تر است و باید منتظر کشفیات بیشتری در این زمینه باشیم.‌

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.