متا به جای متاورس روی واتساپ و مسنجر سرمایه گذاری می کند - تکفارس 
متا به جای متاورس روی واتساپ و مسنجر سرمایه گذاری می کند - تکفارس 

متا به جای متاورس روی واتساپ و مسنجر سرمایه گذاری می کند

افشین نوری
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 15:11
متا به جای متاورس روی واتساپ و مسنجر سرمایه گذاری می کند - تکفارس 

متا این‌روزها از نظر مالی در شرایط مطلوبی نیست و حتی قصد دارد ۱۱ هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کند. با این حال، مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت گفته است که امیدوار است اپلیکیشن‌های پیام‌رسان واتساپ و مسنجر سال آینده با افزایش درآمد مواجه شوند. 

این اظهارات نشان می‌دهند که زاکربرگ امیدی به کسب درآمد از بخش متاورس ندارد و با توجه به ضرر و زیان‌هایی که این بخش در سال گذشته داشته است بعید است که متا روی سودآوری آن در کوتاه‌مدت حساب باز کند‌. 

زاکربرگ گفته است:

ما درباره ظرفیت‌های بلندمدت پروژه متاورس صحبت‌هایی داشته‌ایم اما در کوتاه مدت باید تمرکز ما روی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان واتساپ و مسنجر باشد تا بتوانیم از آن‌ها درآمدزایی کنیم. 

هنوز مشخص نیست که برنامه‌های متا برای افزایش درآمدزایی از دو اپلیکیشن مذکور چیست اما به نظر می‌رسدکه به سمت هرچه پولی‌تر کردن آن‌ها حرکت خواهد کرد‌. احتمال نمایش تبلیغات بیشتر نیز در این اپلیکیشن‌ها وجود دارد. این تبلیغات ممکن است در بخش استاتوس ظاهر شوند. از طرف دیگر متا ممکن است ابزارهایی را در اختیار گروه‌های واتساپی و مسنجر بگذارد که به کسب درآمد آن‌ها کمک کند. این تقریبا همان مسیری است که تلگرام قبلا آن را رفته است و باید ببینیم متا آن را چگونه طی خواهد کرد. 

متا تلکنپن سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش متاورس و فناوری‌های واقعیت افزوده کرده است اما سودآوری خوبی در این بخش نداشته است و بعید است که به این زودی‌های افراد بیشتری جذب آن شوند. در مقابل، واتساپ و مسنجر با داشتن میلیون‌ها کاربر می‌توانند درآمد خوبی را نصیب متا کنند‌.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم متا چه برنانه‌های برای سال آینده در سر دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید