کاوشگر استقامت ناسا به مهمترین نقطه مریخ از نظر احتمال وجود حیات رسید - تکفارس 
کاوشگر استقامت ناسا به مهمترین نقطه مریخ از نظر احتمال وجود حیات رسید - تکفارس 

کاوشگر استقامت ناسا به مهمترین نقطه مریخ از نظر احتمال وجود حیات رسید

افشین نوری
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 08:04
کاوشگر استقامت ناسا به مهمترین نقطه مریخ از نظر احتمال وجود حیات رسید - تکفارس 

مریخ نورد استقامت ناسا در حالا جمع‌آوری نمونه‌های بیشتری از سطح مریخ است و یکی دیگر از کارهایی که این مریخ نورد باید انجام دهد بسته‌بندی و ذخیره این نمونه‌هاست تا در ماموریت بعدی ناسا به زمین برگردانده شوند‌. 

این مریخ نورد هم‌اکنون در دهانه Jezero در حالا کاوش است و به منطقه جدیدی از این دهانه رسیده است که Yori Pass نام دارد و قرار است در اینجا به جستجوی نشانه‌هایی از زندگی باستانی بپردازد‌. 

این منطقه ظاهرا در گذشته بسیار دور محل جریان یک رودخانه بوده است و دانشمندان احتمال می‌دهند که میکروارگانیسم‌هایی در اینجا وجود داشته است که حالا در لایه‌های زیرین رسوب کرده‌اند‌ 

یکی از دانشمندان ناسا گفته است که هدف اصلی آن‌ها مطالعه روی سنگ‌های رسوبی است که ممکن است منبع هزاران میکروارگانیسم کوچک باشد که در داخل این سنگ‌ها ذخیره شده‌اند و حالا بعد از میلیاردها سال می‌توان با بررسی آن‌ها به شواهدی از حیات روی کره مریخ دست یافت. 

سنگ‌های رسوبی از آن جهت مهم هستند که حاوی مواد معدنی رسی است که در داخل آب شکل می‌گیرند و این به معنای آن است که احتمال وجود مولکول‌های ارگانیک در داخل آن‌ها بسیار زیاد است. این رسوبات بهترین محل ذخیره آثار زندگی باستانی بر روی مریخ هستند و مزیت آن‌ها نسبت به سنگ‌های دیگر در واقع همین موضوع است. 

در هر حال باید منتظر بمانیم تا کار نمونه‌برداری از این سنگ‌ها به اتمان برسد و شاهد برگرداندن آن‌ها به زمین باشیم تا ببینیم نتایج تحقیقات دانشمندان چه چیزی را نشان می‌دهد.

منبع: Digitatrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید