ایتالیا ملتمسانه از تسلا خواست کارخانه بعدی خود را در این کشور احداث کند - تکفارس 
ایتالیا ملتمسانه از تسلا خواست کارخانه بعدی خود را در این کشور احداث کند - تکفارس 

ایتالیا ملتمسانه از تسلا خواست کارخانه بعدی خود را در این کشور احداث کند

افشین نوری
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 21:41
تسلا مدل Y

تسلا به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی دنیا به‌سرعت در حال نفوذ در کشورهای مختلف است و چندین کشور خواستار احداث کارخانه‌های این شرکت در داخل کشورشان شده‌اند. 

کشورهایی مثل اندونزی و اخیرا نیز ایتالیا نیز چنین درخواستی از تسلا داشته‌اند‌. همانطور که می‌دانید ایتالیا یکی از کشورهای مهم دنیا از نظر خودروسازی است و برندهای مشهوری مثل فراری، لامبورگینی و مازارتی در این کشور وجود دارند. حالا وزیر حمل و نقل ایتالیا گفته است که امیدوار است این کشور در بخش خودروهای الکتریکی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. 

این وزیر ایتالیا گفته است که امیدوار است با  ایلان ماسک و شرکت تسلا در این زمینه همکاری کنند و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در این بخش جذب کنند.  به نظر او، ماسک یک فرد نابغه و باهوش است و می‌تواند در این راه به کشور ایتالیا کمک کند.

وزیر حمل و نقل ایتالیا در ادامه گفت که نسبت به مشکلات تسلا در کارخانه آلمان این شرکت آگاه است و اگر ماسک در ایتالیا سرمایه‌گذاری کند مسلما با پشتیبانی همه جانبه ما روبه‌رو خواهد شد. او از ماسک دعوت کرده تا به ایتالیا سفر کند و با ظرفیت‌های این کشور آشنا شود. 

تسلا هم‌اکنون فقط یک کارخانه در اروپا دارد که در شهر برلین آلمان مستقر است و البته فعالین محیط زیست این شهر نسبت به احداث کارخانه در برلین معترض هستند و تلاش می‌کنند تا جلوی تولید خودرو در این کارخانه را بگیرند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم تسلا کارخانه بعدی خود را در کدام کشور تاسیس خواهد کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید