تسلا ۳۰ هزار خودروی مدل ایکس را به دلیل مشکل ایربگ فرا خواند - تکفارس 
تسلا ۳۰ هزار خودروی مدل ایکس را به دلیل مشکل ایربگ فرا خواند - تکفارس 

تسلا ۳۰ هزار خودروی مدل ایکس را به دلیل مشکل ایربگ فرا خواند

مهدی حلوائی
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 21:24
تسلا

تسلا امروز ۲۹،۳۴۸ هزار خودروی مدل ایکس را به دلیل نقص فنی در بخش ایربگ فرا خواند. این فراخوان برای خودروهایی است که از آغاز سال ۲۰۲۱ در کشور آمریکا تولید شده‌اند. بر اساس گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا (NHTSA)، ماژول کنترل خودروهای یادشده در برخی شرایط باعث بازشدن ایربگ صندلی جلوی آن‌ها در تصادف‌های با سرعت کم می‌شود.

NHTSA اعلام کرده است که مشکل ایربگ خودروهای تسلا مدل ایکس با قوانین این اداره در خصوص زمانی که کودکان ۳ تا ۶ سال بدون بستن کمربند ایمنی در صندلی جلو قرار دارند، مغایرت دارد. خبرگزاری رویترز گزارش داده که پس از انتشار خبر فراخوان این خودروها، ارزش سهام تسلا با کاهشی ۳ درصدی به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است.

تسلا اوایل سال جاری میلادی نیز حدود ۴۰ هزار خودروی مدل S و ایکس را به علت مشکلی که منجر به غیرفعال شدن سیستم دستیار رانندگی این خودروهای می‌شد، فرا خوانده بود. این شرکت همچنین در ماه سپتامبر فراخوانی را برای بیش از ۱ میلیون خودروی دیگر به دلیل مشکل بسته‌ شدن خودکار شیشه‌های آن‌ها منتشر کرده بود. با این وجود، صاحبان خودروهای تسلا نیازی به انتقال خودروی خود به محل خاصی ندارند و در واقع تسلا با عرضه‌ی یک به‌روزرسانی، مشکلات خودروهای خود را رفع می‌کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید